/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
netværk med adgang til internettet
Fra : luffe10
Vist : 627 gange
200 point
Dato : 15-12-02 22:47

Jeg har et lille problem..

Jeg vil gerne koble 4-5 computere på nettet via et netvæk så man kan spille alle......men kan kun koble to op...

kan det have noget med ip adresser?

og hvis hvordan får jeg resten op så de osse kan spille.....
har forsøgt med 2 netkort i en computer, men det ser heller ikke ud til og virke.........

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 22:51

Hej luffe

Mener du i dit hjemmenetværk eller på internettet ?
Har du en switch eller en hub ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : luffe10

Dato : 15-12-02 22:52

ja hjemmenetværk og ja jeg har en switch

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 22:54

Hvilke ip-adresser benytter du til dine undermasker ?

Kommentar
Fra : luffe10

Dato : 15-12-02 22:55

jeg får automatisk tildelt mine ip adresser.....

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 22:57

Ok, så er den ene computer nt-server eller lign.
Kan de enkelte computere ellers se hinanden ?

Kommentar
Fra : luffe10

Dato : 15-12-02 22:58

der var en der fortale mig at jeg bare skulle bruge en proxy server.....men ved ikke hvordan det virker

Kommentar
Fra : luffe10

Dato : 15-12-02 23:00

ja vi kan godt se hianden...men det kan vi ikke når vi er på nettet

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 23:07

En proxyserver virker på den måde at andre computere bruger den som gateway til internettet. En almindelig proxy kan ikke løse problemet da din rigtige IP bliver forwardet, han mener sandsynligvis du skal benytte en annonym Proxy for at skjule din rigtige ip-adresse for spil-serveren.

Okay, så spillet er installeret på den ene pc som server formoder jeg. Giver spillet dig mulighed for at vælge proxyserver?
Kan du surfe med alle maskiner ?

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 200 point
Dato : 16-12-02 01:23

Jeg gætter på at du har en dynamisk ip, hvilket i praksis betyder 2. Når er på nettet bliver dine ip´s uddelt til de 2 "første" computere i dit netværk. Du bør derfor anskaffe dig en router som automatisk vil tildele ip´s til dine pcér.
Skulle du have en router i forvejen skal den konfigureres, så DHCP-serveren er aktiv.

Her er en mere detaljeret beskrivelse af lokale netværk med mere end 2 pcér:
http://www.3iii.dk/computer/network/tcp_lokalnet.htm

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 16-12-02 15:59

Hej leifnel - Nu er det ikke for at gøre mig selv til overdommer, men synes du selv dit svar berettiger sig til "Svar"
Jeg mener tror du luffe10 får løst sit problem ved at følge dit indlæg. Personligt er jeg ikke overbevist...

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-12-02 18:11

LOL Rasmus, det ser nærmere ud som om har har trykket "forkert" ? d ahan postede sit indlæg ?

Kommentar
Fra : luffe10

Dato : 18-12-02 13:55

Rasmus giv et svar så du kan få mine point for dit udemærket svar..

mvh. lars

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-12-02 15:21

Hej luffe

Du kan bare godkende Rasmus' Kommentar, som svar, Rasmus behøver ikke at svare med et svar

Mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : luffe10

Dato : 19-12-02 17:34

Tak for svaret rkl.