/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
DR i Sverige
Fra : jesper.s
Vist : 474 gange
57 point
Dato : 16-06-06 12:59

Hej.

Jeg vil høre om det er muligt at se DR mv. via parabol i Skåne, hvor jeg har sommerhus, med et abonnement hos Viasat el. Canal Digital (dansk abonnement), da jeg ellers skal betale en formue via de Svenske udbydere?

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 16-06-06 13:12

naturligvis er det da det.
Det svare jo til at en person med campingvogn og en selvjusterende parabol tog en tur til sverige.
Det handler bare om at finde den rigtige satelit.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-06-06 13:20

http://www.1-west.com/Footprints.htm
under footprint kan du dæknings områder for den enkelte satelit

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-06-06 13:23
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-06-06 15:32

Afhængig af hvor det er i Skåne, kan du såmænd hive det ned på en alm. udendørs antenne - evt. suppleret med en digital reciever der konverterer til analogt signal hvis dit fjernsyn ikke kan modtage digitalt.

Her er dækningsområdet for digitalt DR1/DR2 (og TV2 så vidt jeg er orienteret )
- det koster kun investeringen i en digital reciever, antenne og evt. mast så du kan nå op i ca. 10m over terræn.

http://digi-tv.dk/Daekningskort/Udendors0406.jpg

- med parabol skulle der ikke være nogen problemer

Annuller spørgsmålet
Fra : jesper.s

Dato : 12-07-06 09:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål