/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvad er en jævnførelses liste?
Fra : modersvilje
Vist : 1451 gange
50 point
Dato : 16-06-06 08:58

Jeg har på Akiv http://www.arkivalieronline.dk(J Jævnførelser) fundet en af mine slægtninge
Hvad er det for en liste og hvad kan jeg bruge denne oplysning til?

Det jeg har fundet er: Brøndbyøster 1819- 1854 opslag 313 nr. 22

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : freja55

Dato : 16-06-06 10:08

Listen er en slags register, præsten har ført over de personer, der er i kirkebogen.
Listen er for det meste kronologisk, og desværre ikke alfabetisk.

Hver person er opført med dåb, konfirmation o.s.v., og der er angivet hvor i kirkebogen den pågældende "aktivitet" står. Man kan være heldig at finde nogle informationer, man savner, den vej. Jeg syner ikke, listen er til nogen særlig hjælp.

I dit tilfælde er det sikkert på side 313, nr. 22 på siden.

Hilsen Britta

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 16-06-06 10:49

Hej modersvilje

Prøv at gå på Dis Danmark, under Slægtsforskning metode og teknik side 3, der står vist lige hvad du skal bruge.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 16-06-06 11:37

Hej når jeg Arkivalier online side 313 nr. 22
står der Matthias Moyel og under konfirmerede står der 434
hvordan bruger jeg dette nummer?

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 16-06-06 11:47

Hej igen

På side 434, er der måske nye oplysninger, prøv det.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 16-06-06 13:49

Problemet er bare at så mange sider er der ikke,
så derfor må dette tal/nummer henvise til noget jeg ikke kan aflure hvad er!!!!

MVH
Modersvilje

Accepteret svar
Fra : Påsse

Modtaget 50 point
Dato : 16-06-06 19:07

Hej modersvilje

434 kan jeg heller ikke komme nærmere, men det henviser til hans konfirmation, men jeg prøvede at søge på ddd og fandt hele familien med Matthias Moyel som 18 årig, men det har du måske selv.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 16-06-06 19:36

Hej Påsse
Ja det har jeg selv men jeg kan ikke finde ham senere end det.
jeg har en fornemmelse af at han måske er død kort efter, da familien var plaget af svartsot
og en søster til ham er død i 1851,
men det eneste jeg fandt på ham i kirkebogen var det før omtalte!!!

MVH
Modersvilje

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 17-06-06 21:59

Tak for svaret Påsse.

Jeg fatter stadig ikke hvad jævnførelsen er!!!!
Men jeg har fundet ham i kirkebogen (f. 6/9 1832)

Tak for dit forsøg på at hjælpe mig

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 17-06-06 22:19

Hej modersvilje

Det var ærgerligt at jeg ikke kunne hjælpe dig mere, jeg har være inde igen i b.l.a. afgangslister Brøndbyøster, for at se efter matthias, jeg stødte på Emilie Marie Seidelin (opslag 206) og Oline Seidelin (opslag 208) men de flyttede bare til an anden bydel.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 17-06-06 22:47

Hej Modersvilje

Nu kører jeg da helt rundt i det, glem alt om Seidelin, det var helt forkert, undskyld.

Hilsen Påsse