/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Erfaring med en bærebar?
Fra : alka
Vist : 853 gange
100 point
Dato : 16-06-06 07:27

Er der nogen der kender/har erfaring med en Packhard Bell Easynote J 2701. Electricity og Fona har den til 4.999- http://www.fona.dk/
Er det en rubust maskine. Den har de faciliteter jeg har behov for.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-06-06 08:57

Robust er noget difust. Det kommer helt an på hvordan man behandler sine ting.
Ved normal behandling er den da holdbar nok, og da den har det du åbentbart skal bruge, så kan jeg ikke se hvorfor du venter længere med at købe den.

Hvis man vil have det sidste nye, så får man det aldrig, for der sker så mange nye tiltag på dette område.

Så det er NU eller ALDRIG!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-06 09:39

Hvis det der "diamond view" er de flotte blanke skærme, så kan lyset i rummet måske genere.

Accepteret svar
Fra : thorkil1

Modtaget 50 point
Dato : 16-06-06 12:34

det eneste man skal være opmærksom på ved de billige bærbare er at blæseren som regel larmer noget. Det kan man ikke teste ved at åbne den - man skal vente til den har "kørt" et stykke tid - så blæseren går igang. Man er ikke i tvivl om hvad det er for en lyd når den starter. Kan man leve med det er de fleste billige vist OK. Sikkert også denne.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 16-06-06 14:26

Jeg vile IKKe vælge den, fordi:

- Processoren er en Celeron. Dårlig ydelse, larmer meget, bruger meget strøm, og udvikler megen varme.

- Grafikkort er delt med ram. Dårlig ydelse.

- Ram. Kun 256 Ikke idelt til Windows XP. Minimumskravet for nogenlkunde kørsel er 512 MB.

Du kan sagents finde en anden og bedre bærbar, måske 1000-2000 dyrere. Denne investering holder kun i et par måneder, så ville du ønske at du aldrig have købt den...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-06 14:44

Det var da pussigt mickey777 - jeg har samlet et par comp til mine børnebørn.
De er begge med Celeron D 2.8 som ikke varmer, men den Pentium Prescot 3.0 til mig selv -
tja den varmer.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 16-06-06 14:57

Varmer eller larmer :)

Min erfaring med Celeron processorer er at de larmer en del så blæseren kører op og ned hvilket jeg synes er meget irriterende - specielt på bærbare. Også synes jeg ikke at ydelser er hel så god (og stabil) som en Pentium Mobile.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-06-06 15:07

Er du nu sikker på at det er processoren der larmer? - Du mener vel blæseren!

Men det kan jo være at processoren rotere rundt på motherboarded!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-06 15:15

Man kan altså godt få processoren til at rotere severino , men det er nemmest på batteridrift så man ikke falder over ledningerne.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-06-06 18:24

Det gælder for Celeron at den ikke yder så meget som en Pentium og des mere ydelse des mere varme. Som tidligere nævnt er de billige lidt mere støjende pga dårligere blæsere så det er det der gør sig gældende.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-06-06 21:38

Jeg kan nu ikke se noget problem med Celeron. Sidder den i en relativt billig bærbar, syntes jeg den giver meget ydelse for pengene. Prøv at tjekke nogle priser på Acer. De er sikkert på tilbud, et eller andet sted. De plejer at give meget for pengene, og har nogle ok grafikkort http://www.acer.dk/acereuro/page3.do;jsessionid=DD3B642EB87B75351581D6225BB4CF3C?sp=page74&dau7.oid=68&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&CountryISOCtxParam=DK&LanguageISOCtxParam=da&crc=883812346

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-06-06 21:39

512 MB er minimum.

Godkendelse af svar
Fra : alka

Dato : 18-06-06 17:30

Tak for svaret thorkil1.