/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Olieradiator
Fra : barns
Vist : 1577 gange
20 point
Dato : 15-12-02 20:30

Jeg overvejer at købe olieradiator til sommerhus til både soveværelse ca. 15 m2 og stue 28 m2.
Er der nogle mærker eller fabrikater som er bedre og hvor stor effekt som kan anbefales.
Jeg har gl. el-radiatorer som jeg ønsker at udskifte. I stue er desuden brændeovn.
Kan der anbefales andre løsninger som er bedre ?
På forhånd tak
Barns

Accepteret svar
Fra : Bruun

Modtaget 20 point
Dato : 16-12-02 08:48

Vi har for 6 år siden sat olieradiatorer op i vores sommerhus i forskellige størrelser både i ydelse og i længde og bredde. Vi er utroligt glade for dem, fordi de også er pæne og fungerer helt perfekt med termostater, natsænkningsautomatik og meget mere. Vi investerede i de bedste vi kunne finde og de er fra firmaet

Svend A. Nielsen a-s, Ingeniør- og handelsfirma, i Græsted. Tlf.: 42 29 02 22 (det er måske et gl. nummer?)

De har et meget stort udvalg i størrelser og også en tabel for hvilken størrelse (i watt) man skal bruge i forhold til m².

Bauhaus har også, men det er billigere og efter min mening, dårligere kvalitet og jeg mener, at de sidste penge er givet godt ud.

Mvh

Kommentar
Fra : Bruun

Dato : 16-12-02 08:48

Vi har for 6 år siden sat olieradiatorer op i vores sommerhus i forskellige størrelser både i ydelse og i længde og bredde. Vi er utroligt glade for dem, fordi de også er pæne og fungerer helt perfekt med termostater, natsænkningsautomatik og meget mere. Vi investerede i de bedste vi kunne finde og de er fra firmaet

Svend A. Nielsen a-s, Ingeniør- og handelsfirma, i Græsted. Tlf.: 42 29 02 22 (det er måske et gl. nummer?)

De har et meget stort udvalg i størrelser og også en tabel for hvilken størrelse (i watt) man skal bruge i forhold til m².

Bauhaus har også, men det er billigere og efter min mening, dårligere kvalitet og jeg mener, at de sidste penge er givet godt ud.

Mvh

Kommentar
Fra : barns

Dato : 25-12-02 18:07

Olieradiator - hvilke mærker findes der og hvad sker der hvis en olieradiator er i sommerhus og der er lukket for varme, kan det medføre skader på en olieradiator ?