/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
ny ip adresse
Fra : claire
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 15-06-06 10:06

hvordan kan jeg give en bærbar pc, en ny ip adresse? jeg ska oprette kontakt til fjernskrivbord og det er den forkert ip adresse pc har?

Hilsen
Claire

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 15-06-06 10:16

start > kør > i det sorte felt skriver du
ipconfig og tryk enter
Nu vises ipadressen på comp
Hvis det er ipadressen på nettet så
www.myip.dk

Kommentar
Fra : peque

Dato : 15-06-06 15:51

Hvad er det du mener helt præcist her claire???
Hvordan ska ldu oprette kontakt til fjernskrivebord ??? Eller er det en de rskal hjælpe dig ???

Ment sådanne:
En ting er din offentlige IP - hvis du sidder bag ved en router vil du få en intern IP som ikke kan ses ude fra nettet af - mm du åbner for de rigtige porte i din router/firewall! (Dette gælder for begge ender)
Hvis ikke - og du sidder direkte på det offentlige Internet - kan du trykke start/kontrolpanel/netværksforbindelser og højreklikke på dit Netværkskort og trykke reparer . dermed skulle du gerne få en ny IP adresse - Desværre i mange tilfælde er den bundet af din ISP(Internetudbyder) DHCP server og du vil automatisak få den samme IP igen. Du kan dog vælge at taste en statisk IP ind - men dette vil ikke hjælpe dig på det offentlige . Men kan sagtens hjælpe dig på et internt netværk hvor du faktisk kan tvinge din maskine til at tage en IP indenfor det Range som din Router udbyder til dig ...
For man kan hjælpe dig mere - må du nok være mere specifik med dine oplysninger ???

Håber det gav dig lidt

Godkendelse af svar
Fra : claire

Dato : 15-06-06 16:22

Tak for svaret e.c.

har fundet ud af det:

ipconfig/ release - og bagefter ipconfig/new

så lykkes det

Tak for jeres svar

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-06-06 16:45

OK -
Og den
ipconfig/ release - og bagefter ipconfig/new
havde jeg lige glemt.