/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fremkaldelse af digitalfotos
Fra : nullerbullerpige
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 15-06-06 09:05

Jeg har hørt at man kan få fremkaldt sine digital-billeder på nettet. Altså så man får rigtige fotos tilsendt eller man kan hente dem et sted.
Er der nogen som ved hvor man kan det??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-06-06 09:22

Merlin er kendt som den billigste bedste pris
men selv har vi også brugt TDC med rigtig godt resultat

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-06-06 09:27

Jeg bruger Merlin
http://www.merlin.dk/default.asp?pageid=67
Jeg oploader billederne til Merlin og de sender dem til en butik i nærheden, hvor jeg henter og betaler.
Man kan også få sendt direkte, men så skal der betales over nettet.
Du kan også gå til nærmeste butik med dit hukommelseskort og lave det derfra.
Jeg har fået lavet 5-600 billeder og der har ikke været noget at klage over endnu.
Eyvind.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-06-06 09:33

Lige en ting med hensyn til opload af billeder.
Du må ikke gøre dine billeder "webklar" før du sender. Altså ændre på opløsningen.
Det er ret tungt at sende billeder, så hvis du har en langsom opload kan der godt gå lidt tid.
Jeg laver for resten også formatet om inden jeg sender, da mit Canon ikke har det rigtige format til
10X15 billeder (2/3)

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 15-06-06 10:20

Har netop erfaret at EL-Giganten skulle være billigst i øjeblikket (49 øre pr. billed) og ingen opstarts afgift!! Her kan du også maile til.

MVH

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-06-06 11:31

Fotocarekan gøre det, og du har flere muligheder der, så gå ned og snakke med dem, og tag evt dit kamera med, så får du de råd du har brug for.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 15-06-06 12:55

A.C. Rosmon:
Photo-care er godt bud (har selv brugt dem mange gange), men de kan slet ikke være med, rent prismæssig, i øjeblikket.
Havde jeg nogle billeder, jeg blot skulle have lavet, ville jeg vælge EL-Giganten.
Havde jeg nogle billeder, der skulle laves virkeligt godt, ville jeg vælge Photo-care.
Prisforskellen er altså Ca. 1000% fra billigst til dyreste af de 2 nævnte!!!

MVH

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 15-06-06 15:23

Her http://digifotopriser.dk/ kan du få en idé om hvad det vil koste dig at få fremkaldt dine billeder, alt efter hvor mange du skal bruge, og hvilken format du ønsker.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk
Download Excel regneark gratis