/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Er jeg den eneste
Fra : popper
Vist : 656 gange
200 point
Dato : 15-06-06 00:57

Har downloadet spybot-search & destroy 1.4 og det går fint installation af programmet går fint men så begynder problemerne for alvor. Når jeg scanner pceren så fryser den, den når ca. halvvejs i scanningen og jeg må bruge genstarts knappen jeg har skrevet til firmaet men jeg kan overhoved ikke finde ud af hvad der skriver tilbage (mit dårlige engelsk). Har desværrer slettet hvad de skrev.Jeg havde ikke de problemer med 1.3 af deres program kan nogle hjælpe mig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-06-06 01:13

Prøv at køre din Spyboot and Destroy i fejlsikret tilstand, men lad den opdater sin dataliste før du scanner!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-06 02:20

Jeg bruger også version 1.4 uden problemer, opdaterer altid før jeg scanner, du kan eventuel forsøge at afinstalere programmet,genstarte og instalere igen, der kan være sket en fejl under instalationen

Kommentar
Fra : janing

Dato : 15-06-06 02:55

Hej er også bruger af 1.4 og har ikke haft nogle problemer, så følg du trygt o.v.n.'s råd, der kan jo være sket en lille ting under instalationen

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 15-06-06 08:14

hmmm... Jeg har i nogen tid oplevet at min fryser. Også når jeg ikke kører mine sikkerhedsprogrammer. Dødirriterende.
Hvis du højreklikke på -denne computer-
går ind under fanen - avanceret-
klikker på -indstillinger- ved start og genoprettelse
Under systemfejl har du nok en vinge ved - genstart automatisk- den vinge skal du fjerne.

Og så er det bare at arbejde videreog vente til det lukker ned igen. Så kommer der nemlig en blå skærm med en fejlmelding. Så har du problemet, og skal derefter bare løse det.

Mit problem var mit skærmkortsdriver.
Mit problem er så bare, at min cd-drev er i udu, så min computer fryser også når jeg bruger dette. Snøft.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-06-06 09:10

Hvis det har interesse, så har jeg en 1.1 udgave liggende som kan sendes til dig.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-06-06 16:31

Spybot bruger en del ressoucer når den scanner. Det kan måske hjælpe, at du lukker nogle andre processer ned imens. Du skal også huske at have din browser lukket imens du scanner.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 15-06-06 17:10

Du kunne jo evt. prøve denne:

SUPERAntiSpyware den er jeg begyndt at bruge istedet for den anden.

http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Anti-Virus_Utilities/SUPERAntiSpyware_Free_Edition_Download.html

mvh. iah

Kommentar
Fra : popper

Dato : 15-06-06 20:09

Til e.c
du må godt senden til mig på moller@mail.tdcadsl.dk

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 200 point
Dato : 15-06-06 20:17

OK - jeg sender om lidt.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 16-06-06 00:10

Til severino
Nu har jeg prøvet i fejlsikret tilstand uden at det hjalp.
Til jeb3
Jeg har fuldt dit råd men der fremkommer ingen blå skærm når den fryser midt i scanningen.
Til stl_s
Hvordan lukker jeg processer ned.
Til e.c
Ja den fungerer fint ,men der er ikke meget som den scanner i forhold til 1.4

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-06-06 00:33

Du kan lukke for nogle af de programmer som ligger nede ved uret, som du ikke umiddelbart bruger (Ikke antivirus og firewall selvfølgelig). Du kan altid åbne dem igen inde fra programmer, hvis du skal bruge dem.

Alternativt kan du åbne Spybot i "Avanceret indstilling" (i indstillinger). Gå så ind i "settings"->"indstillinger". Scroll ned til "søge prioritering", og flyt prikken til "højest". Så får Spybot lov til at bruge lidt flere ressourcer når den scanner. Det kan måske hjælpe

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 19-06-06 00:18

lidt sent så jeg har ikke læst hele diskussionen - men mener at spybot kan lave "conflicts" med adaware ... bruger du det ?

Kommentar
Fra : popper

Dato : 19-06-06 13:07

Ja den bruger jeg også lidt sent at svare men bedre sent end aldrig

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 19-06-06 16:59

Spybot er, når det kommer til stykket, ikke noget særligt godt program (efter min mening).

Den absolut bedste beskyttelse imod spyware får du, hvis du installere SpySweeper og ewido! Kombiner evt. med Ad-Aware.

Både SpySweeper og ewido er betalingsprogrammer. Men priserne er rimelige - og de er alle pengene værd!
ewido kan stadig opdateres manuelt efter prøvetidens udløb. Automatisk opdaterings-funktionen og realtimebeskyttelsesfunktionen deaktiveres, men her får du beskyttelse nok af SpySweeper.
Altså kan du benytte begge programmer, men behøver kun at betale for det ene.

Prøv dem ...!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-06-06 20:07

Hmmm stimo1?
Spyboot er da god nok, man skal bare indstille den rigtigt.!!!
Men dem du har valgt er da sikkert også gode. Og det er sikkert dem du bedst kan finde ud af, så det er nok her at hunden ligger begravet!

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 19-06-06 21:16

Sikke en gang godyl pladder! Spybot er ikke mere avanceret end mange andre spywareprogrammer.
At SpySweeper og ewido er de bedste, er ikke noget jeg finder på - og ikke noget der kan diskuteres. Det er dokumenteret!
Begge programmer har vundet mere anerkendelse og flere tests, end nogen andre spywareprogrammer.

Desuden er begge programmer af eksperterne på www.spywarefri.dk (og jo, de ér eksperter på området!) testet som værrende blandt de bedste af slagsen. Måske DE bedste!

Din kommentar om at jeg nok ikke kan finde ud af Spybot, er barnlig.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-06-06 22:03

Man skal altså lige tage i betragtning, at Spybot er helt gratis, og bliver lavet og holdt opdateret af et lille hold idealister, som bruger deres fritid på det. Det er da helt klart, at de ikke kan holde samme standard som de store firmaer med mange ansatte, men når det er er sagt, så er jeg altså imponeret over hvor god Spybot trods alt er.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-06-06 23:10

Tja, når bare man er stærk nok i troen, så kan man gå på vandet!
Men man kan se på stimo1's sidste kommentar, at vi keder ham!

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 04-08-06 13:11

Tak for svaret e.c.