/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
sende store filer i gmail...
Fra : RuneBadune
Vist : 2847 gange
100 point
Dato : 14-06-06 16:05

Jeg har en fil på 17 mb jeg gerne vil have sendt fra gmail...

Når jeg forsøger får jeg at vide det ikke kan lade sig gøre da den er større end 10 mb..

Er der nogle indstillinger jeg kan ændre, så det bliver tilladt at sende flere mb?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-06-06 16:16
Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 14-06-06 16:17

ja har lige brugt yousendit og det virkede!

Men det er ikke et svar på mit spørgsmål!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-06-06 16:22
Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 14-06-06 16:23

https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=8770&query=size&topic=0&type=f

så får du svar herfra - der ER begrænsning på filoverførsel !

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-06-06 16:23
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-06-06 16:24

Kan du ikke zippe filen inden du sender den med gmail???? (og nej det var ikke heller ikke svaret, men en løsningsmodel!!!!!!!!!!!!!!!!)

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 14-06-06 16:26

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-06-06 16:28

Nej - desværre.
Citat
Hvad er den maksimale størrelse på vedhæftede filer?
Med Gmail kan du sende og modtage meddelelser på op til 10 MB. Det nøjagtige tilladte størrelse afhænger dog af de vedhæftede filer.

Når du tilføjer en vedhæftet fil, kan størrelsen på en fil øges, fordi der automatisk tilføjes forsendelseskodning. (Forsendelseskodning er de oplysninger, som gør det muligt, at din meddelelse kan sendes sikkert og kan læses).

Det betyder, at i nogle tilfælde kan vedhæftede filer med en størrelse på 6 til 10 MB få den samlede størrelse på meddelelsen til at overstige 10 MB. Når dette sker, viser Gmail en advarsel om, at din meddelelse overskrider grænsen på 10 MB.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-06 16:30

selvtak

det med at zippe filen er nu slet ingen ringe ide - synes det bliver mere og mere udbredt

nøøøøj ec hvor er du god til at lave citater

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-06-06 16:34

Ja og samtidig oversætte til Dansk.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 14-06-06 22:16

Men jeg kan aldrig zippe en fil fra 17 mb til 10... det er vel bare en 20% man kan spare og fungerer vel i virkeligheden bedst på større filer...? Det har i øvrigt været udbredt så længe jeg kan huske...