/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Snydt på nettet af tøjbutik.
Fra : patrickfridal
Vist : 829 gange
200 point
Dato : 14-06-06 15:17

Hejsa.

Ja, det startede med jeg købte noget tøj på ciwo.dk , for ca 2700 kr.
Før købet kontaktede jeg ejeren af siden for at høre længden af nogle bælter, der blev svaret dagen efter.
Købet af tøjet skete den 6/7 altså i onsdags, efter købet uden at høre noget fra ham i et par dage kontaktede jeg ham over mail og spurgte om han havde modtaget penge og om han havde sendt, intet svar.
Nå, men der gik yderligere et par dage og så slog jeg hans nr op på krak udfra hans adresse.
Ringede så og fik fat på konen/kæresten eller hvem hun nu var, der var han på arbejde, vi aftalte så at jeg kunne ringe senere.
Ringede så dagen efter, først blev telefonen taget og røret klasket på med det samme, prøvede så at ringe igen, men efter et stykke tid gik den i mobil svar. har prøvet at ringe hele dagen igår uden svar.
Regner med jeg er blevet fuppet så kontaktede min bank idag for at høre om de kan tilbage føre pengene, det kunne det ikke lige umidelbart da de var overført over netbank, men de vil kontakte hans bank også ringe tilbage til mig.

Hvis banken intet kan gøre, hvad er der så at gøre?
Og hvad er mine rettigheder med hensyn til penge retur osv.?

Skriv endelig hvis der er noget du ikke forstår.

Mvh. Patrick

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 210 point
Dato : 14-06-06 15:39

#1 er at få pengene igen.. Håber din bank har success med det.
#2 Hvis det ikke sker og du stadig ikke modtager det bestilte, så er det en politi anmeldelse og en sag for forbrugerrådet.

Læs om fjernkøb og nethandel her:
http://www.fbr.dk/emner/aftaler_koeb/postordre/

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 14-06-06 15:44

Derudover overholder ciwo.dk's handelsbetingelser ikke reglerne for fjernhandel på følgende punkt:

Der skal være 14 dages fortrydelsesret !!!

Den kan du tage med til bankens krav om at få pengene retur.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-06 15:48

Citat
Og hvad er mine rettigheder med hensyn til penge retur osv.?

Måske mere passende at spørge:
Og hvordan er mine muligheder med hensyn til penge retur.

Hvis han har nået at hæve pengene, kan banken ikke stille noget op.

Og i sidste ende kan det blive sådan, at du selv skal forsøge at få manden slæbt i retten for at forsøge at få ham dømt til at betale tilbage.
Og selv om han skulle blive dømt, er det ingen garanti for at du får pengene hvis han bare lader være med at betale.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-06 15:50

Citat
Bestil dine varer inden kl. 14.00 på hverdage, og få det dagen efter!

Gratis levering ved køb over DKK 1000,-

ening med jensT
- og hvis jeg bestilte til at få det hjem iflg ovenstående citat ville det være langt nok for mig til omgående at fortyde handelen - for filan -de skal overholde deres - du dit - ellers er det ikke god etik og strider mod en masse. (du betaler vel heller ikke for et franskbrød uden at få det med dig hjem )

held og lykke med at få orden i tingene for dig - det er en sur oplevelse !!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-06-06 21:26

hvis du kan bruge det til noget.

Info fra http://dk-hostmaster.dk
Citat
Domænenavn: ciwo.dk
DNS: ciwo.dk
Registreret: 2005-01-14
Status: Aktivt

Registrant:

Bruger-id: CW3666-DK
Navn: Christian Wøjcik
Adresse: Dronningensvej 2
Postnr. & by: 5800 Nyborg
Land: Danmark
Telefon: +45 65312060

Fuldmægtig:

Bruger-id: CW3666-DK
Navn: Christian Wøjcik
Adresse: Dronningensvej 2
Postnr. & by: 5800 Nyborg
Land: Danmark
Telefon: +45 65312060

Navneservere:

ns1.b-one.nu BA3349-DK
ns2.b-one.nu BA3349-DK

ciwo.dk er hostet hos http://b-one.net

man skriver under på at man ikke vil misbruge hosten når at man opretter webhotel hos dem.
tænk hvis at du kunne lukke hans butik , ved at klage til b-one.
Måske det kunne fremme hans tilbagebetalingslyst.

Jeg deltager ikkke videre her i tråden,
Men held og lykke !

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 15-06-06 08:33

Ja, hvis han nægter at betale tilbage kan du i teorien begære hans firma konkurs... for du har jo krav på pengene, på den ene eller anden måde.

Jeg synes du skulle gå på www.forbrug.dk og finde ud af hvad dine muligheder er. Et sted på siden er et nummer til en (gratis) jurist der kan hjælpe dig på vej.

Held & lykke

Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 09-08-06 14:24

Tak for svaret JensT.

Kontaktede banken som kontakede hans bank og ringede til ham og han sendte varene dagen efter. Han forklaring var at levrandøren havde ferie.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 09-08-06 14:34

Godt at høre der var hjælp at hente alligevel.
Mage til kundeservice i en tøjbutik skal man lede længe efter!