/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fejl på klimaanlæg BMW 325
Fra : kimsdk
Vist : 1172 gange
500 point
Dato : 14-06-06 11:13

Har lige fået fyldt kølemiddel på mit klimaanlæg på en BMW 325i '92.
Blæseren ude foran kører ikke! Og kølefirmaet siger, hvis den ikke starter vil anlægget miste trykket igen.
Er der nogen der har erfaring med dette problem? (bare inden jeg skiller hele bilen).
Ved godt det kan være blæseren, kontakten, en sikring eller...
Som regel har visse biler visse svagheder, og hvad er dennes?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-06-06 13:54

Kondensator blæsere der kører fast er et kendt fænomen. Oftest tørrer lejerne i disse ind, idet skidtet i sagens natur er placeret et uhyrlig varmt sted. Og det er ikke verdens bedste blæsere man bruger til den slags.

Ny blæser plejer at fikse problemet. Skifter du den ikke, når trykkene i kølekredsen mange Bar og kølemidlet ryger ud. Men mål da lige efter med et multimeter, inden du splitter kareten helt ad.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 15-06-06 07:58

Blæseren sidder ikke fast, den kører bare ikke rundt!
Umiddelbart kan jeg ikke måle nogen spænding/strøm på stikket ved blæseren.
Sikringer er ok.
?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 500 point
Dato : 15-06-06 10:33

SÅ lugter det af defekt kontaktor og/eller termostat

Godkendelse af svar
Fra : kimsdk

Dato : 15-06-06 12:25

Tak for svaret 3773.
Ja, vi kommer det nok ikke nærmere, uden at skulle måle ud og prøve sig frem.
Det er bare "træls", at købe en blæser - ny eller brugt - hvis det "bare" er en føler eller lign.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-06-06 16:16

Har du ikke et multiinstrument???