/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
havetraktor tændingsproblemer?
Fra : Yumatci
Vist : 955 gange
165 point
Dato : 14-06-06 08:32

Hej jeg har en gammel havetraktor jeg prøver at få til at starte, men den vil overhovedet ikke lave gnist i tændrøret.. Den har ikke el starter, men en snor til at rykke i.. Jeg har haft svinghjulet af, og en af magneterne var faldet af men limede den fast igen nødagtigt hvor den sad før.. Jeg har tjekket alle ledningerne i tændingen, tjekket om platinerne åbnede, pillet alle andre ledninger fra så det kun er en stel forbindelse og en til tændrør, filet platinerne, flyttet tændingen så langt ud mod svinghjulet som muligt, pudset det hele for rust, prøvet nyt tændrør.. Men den vil stadig ikke gniste :S Prøvede at måle ned i tændrørshætten og på stel med et voltmeter, og der kom lidt strøm når man kørte rundt med svinghjulet.. Hvad kan der være galt? hjælp mig

Kommentar
Fra : Tikker

Dato : 14-06-06 10:20

Hej
Jeg har en plæneklipper, som var på nippet til at få en fyreseddel grundet dårlig motorgang.
Min søn opdagede så at tændrørshætten var helt rusten indvendig.
Det var ikke så let at komme til at rense af, men det havde omgående virkning så den nu kører helt fint.
Så har du ikke renset det så prøv.

Annuller spørgsmålet
Fra : Yumatci

Dato : 30-06-06 00:09

Jeg fandt selv ud af det så annullere. Men ellers tak for hjælpen :)