/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Søger sang!!
Fra : LouiseVuitton
Vist : 520 gange
86 point
Dato : 14-06-06 08:16

En rigtig god sang som jeg først troede var The callings der sang, men det var det åbenbart ikke for kan ikke finde den under dem. Men de/han synger noget med "could I" og synger så bagefter noget dadam dadam. Ved ikke hvordan jeg skal forklare den. Den er ikke ny mere, men heller ikke gammel. Tror den er for sidste år måske? Kan ikke sige så meget om den. Ved den blev spillet i "Orange county" her igår. Hmm. Ja, håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 14-06-06 08:23

er det ikke Learning to live du tænker af Beth Heart?

Accepteret svar
Fra : cjaab

Modtaget 96 point
Dato : 14-06-06 08:34

3 Doors Down? Deres musik minder en del om The Calling... Men det er lidt svært, når du ikke ved så meget om den. For det kunne også være Matchbox 20 eller Tonic, de laver også den slags musik, men er ikke så kendte herhjemme...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-06 09:09

Eller måske "Blue"

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 14-06-06 10:06

Blue, er også et rigtigt godt bud, men er de ikke lidt mere "boyband-ish"? Ved det ikke, men hvis hun troede det var The Calling, så lyder det lidt somom at det højst sansynligt er noget "soft-rock" af en art... Hmm... Ved det ikke, den er lidt svær, sidder jo bare og gætter... Det ville være til stor hjælp, hvis Louise kunne komme med lidt flere informationer...???

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-06-06 10:11

Prøv at lede efter soundtracket til "Orange county", måske er den der på????

Kommentar
Fra : fozz

Dato : 14-06-06 10:22

Ved du hvilken season af OC? For så kan du benytte denne side til at pin pointe.. : http://www.musicfromtheoc.com/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-06 10:51

TDC har hele 12 sider med musiknumre hvor Could I indgår, måske du kan være heldig at den er i mellem, altså hvis du orker at lytte dem igennem,

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./allsearch/search.htm

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 14-06-06 17:24

nullerbullerpige --> Nope det er ikke en kvinde.

cjaab --> Det er rigtigt hvad du siger. Synes nemlig også de minder om 3 doors down, men har også søgt derunder.

Nordsted1 --> Det er med sikkerhed heller ikke blue =)

cjaab --> Kunne jeg komme med flere infomationer, så havde jeg gjort det, så desværre er det alt jeg lige ved om den sang.

taliskoko --> Har jeg også ledt efter, men den var inde i filmen ikke i intro, så ved ikke om den høre med under soudtrack :S

fozz --> Hmm. Tjaa ved bare det var igår, for ser det ellers aldrig, kun liiige igår, såå. Ved ikke hvilken season.

Nordsted1 --> Jeg kigger lige på det. takker. Bare svært når man ikke rigtig ved hvad man skal lede under anet end "could I" Og så ved jeg endda ikke engang om det er det den hedder :S

I skal i hvert fald have tak.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 14-06-06 21:46

Efter lidt søgning har jeg fundet ud af, at den sang, du leder efter, må være Rogue Waves med "Publish my love". ....Den var i hvert fald med i det afsnit, Kanal 4 sendte igår, og indeholder mange gange "you could never publish my love"....okay,du skrev "I could", men potatoe-tomatoe....

De andre numre, der var med i gårsdagens afsnit, var:
"Knocked Down" af Pennywise
"No Rest For The Weekend" af Orange
"Suggar" af Ladytron
"Swagger" af Calla

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 14-06-06 21:56

ØV! Det er ingen af dem. Det skulle gerne være fra afsnit 56 el. 57 ?

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 14-06-06 22:05

Hold da op ! Troede aldrig jeg ville finde den selv, men det gjorde jeg altså

Til de nygerrige var det Howie day med sangen Collide .

1000 tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 14-06-06 22:06

Okay, jeg antog at det var tirsdag aftens afsnit på Kanal 4, du så - hvilket var nummer 57....Men i hvert fald er musikken i afsnit 56 følgende:
"Blind Asylum" af Orenda Fink
"Weight Of The World" af Black Rebel Motorcycle Club
"Appearances" by Citizens Here & ABroad
"Holding Me Up" by Dandy Warhols

Ifølge en hurtigt google-søgning er der bare ingen af sangene, der indeholder tekstbidden "I could"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-06 22:14

Der er oplyst en adr. du kan skrive og spørge om musikken, hvis ikke andre kan hjælpe

http://www.musicfromtheoc.com/write_us.html

Godkendelse af svar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 14-06-06 22:16

Jeg fandt selv svaret, men ville alligvej give nogle point ud som tak for hjælpen, i stedet for at anullere spørgsmålet, så det er altså bare til den som har svaret flest gange. (Cjaab)

Og i andre skal også have mange tak =)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-06-06 22:30

Dejligt at du fandt ud af hvem det var, nu vil jeg fluks finde den så jeg kan hører hvad det var der blev ledt efter

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 14-06-06 23:02

Jamen mange tak skal du have! Selvom jeg jo ikke rigtigt kunne være til nogen hjæp... Forresten, hvis du kan li' den genre, synes jeg ikke du skal snyde dig selv for at prøve og høre Tonic! De har lavet et ret catchy nummer der hedder "If You Could only see" ... Alle, jeg har spillet det for, har været begejstret!

G'nat her fra!

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 15-06-06 09:51

Nordsted1 - Jaa det har jeg også kæmpet meget for ! *g* ja, synes du skal høre den, den er rigtig sød =)

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 15-06-06 09:52

Cjaab - selc tak *g* Prøver at finde noget med dem så. Det kan jo være det så også er noget =)