/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
chip til at spore stjålen ting
Fra : RaB
Vist : 2439 gange
100 point
Dato : 13-06-06 22:11

Hørte p3 en morgen hvor de snakke om en chip man kunne købe og sætte på nogle ting, og hvis man var så uheldig at det blev stjålet, kunne man gå ind på en hjemme side og se hvor den ting chippen sider i, er henne.. kan bare ikke huske hvad firma der solgte det produkt. Nogle der hørte det:??? og kan huske hvad det hed..?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-06-06 22:31
Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-06-06 22:52

Det kan ikke gøres bare med en chip. Men uvidende kalder efterhånden hvad som helst elektronisk de ikke helt forstår for en chip. Efter den forklaring er dit fjernsyn ogå en chip.

Det er et apparat til ca. 4000 kr som kan bruges.
Positionen kommer fra en gps modtager og så sender den besked, formentlig som sms over gsm telefonnettet. gps virker normalt ikke inde i bygninger eller lukkede køretøjer.
Hvem der sælger det ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-06-06 23:03

prøv at kontakte dit forsikringsselskab
de må vide alt om dette emne

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 13-06-06 23:12

det her er hvad der blev vist på station 2
http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=4130839
jeg kender en som har fået stjålet en del designer møbler og anlæg, han undersøgte prisen og jeg mener han sagde det kostede 2000 om året bare i abonnement pr chip. dertil kommer montage.