/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Tømre godkendt t. zink arbejde
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 13-06-06 21:31

Er der nogen som ved, om der er krav om, at arbejdet med zink inddækning omkring kviste, skal foretages af en blikkenslager/VVS mester - eller om det er ok, at dette udføres af en tømre?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-06-06 21:44

Jeg er ret sikker på at zinkinddækning ikke er en af den slags arbejder, som kræver en særlig autorisation. Den må hvem som helst udføre.
Det er selvfølgelig ikke det samme, som at enhver kan lave et fagligt godt arbejde.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 13-06-06 21:57

Jeg mener heller ikke der skal nogen autorisation til inddækningsarbejde.
I øvrigt ved en tømrer også temmelig meget om kviste og det nøvendige af et godt stykke arbejde med tætningen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-06-06 22:10

Noget helt andet er, at det kan ses om det er en rigtig blikkenslager der har udført for så er det selvfølgelig med håndbukkede samlinger i små zinkplader så man ikke får det buleblik der hurtigt kommer til, at se grimt ud.
Jeg har fået nye kviste med rigtigt blikarbejde og det er megaflot og giver det rigtige look.
Tvivler på at en alm. tømrer kan lave den slags for det er rigtigt håndværk (håndelag).

http://www.bjarne-d.dk/kvist.htm

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 17-06-06 14:16

Tak for svaret e.c.