/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Vækstkost?
Fra : Fisherman_Dre
Vist : 499 gange
30 point
Dato : 13-06-06 20:36

Hey kloge mennesker :)

Jeg har et meget simpelt spørgsmål.. Jeg vil gerne vokse lidt mere og ville derfor høre om der er nogen af jer der kender til speciel kost eller vitaminer som giver et lille skub op ad? ;)

Har hørt at bønner hjalp lidt?

Jeg ved udemærket godt at jeg ikke vokser 30 cm ved at spise anderledes, men vil gerne lige have et par cm. mere :)

P.S Jeg er en dreng hvis det skulle have nogen betydning :)

På forhånd tak for hjælpen og go sommer =)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-06-06 21:59

Det er i den forbindelse helt afgørende hvor gammel du er.

Kost og motion har betydning for væksten , men der er ikke meget at gøre, når man først er udvokset, med mindre man begynder den dødsensfarlige leg med hormonpræparater.
Hvis du ikke er helt udvokset endnu er en god meget varieret kost bedst. Mælkeprodukter og grøntsager er gode, men skal suppleres med andet.
Øl, vin , tobak og slik og , sodavandsprodukter er af det dårlige i relation til vækst.

Efter vækstalderen kan man med ihærdig træning øge både muskler, knogler og led. Men man vokser ikke i højden af træning. Der findes ikke et lovligt og ufarligt medikament som gør det uden træning.

Diverse reklamer for sportsvand , super knas og lignende er fup.

Hvis du er under 20 år og føler dig for lille, skal du ikke være bange for at tale med en læge om sagen. De fleste vil forstå dig og kan hjælpe med en kontrolleret hormonbehandling, hvis du vitterlig er unormalt lille.

Kommentar
Fra : Fisherman_Dre

Dato : 13-06-06 22:14

Efter vækstalderen kan man med ihærdig træning øge både muskler, knogler og led. Men man vokser ikke i højden af træning. Der findes ikke et lovligt og ufarligt medikament som gør det uden træning.

Diverse reklamer for sportsvand , super knas og lignende er fup.

Hvis du er under 20 år og føler dig for lille, skal du ikke være bange for at tale med en læge om sagen. De fleste vil forstå dig og kan hjælpe med en kontrolleret hormonbehandling, hvis du vitterlig er unormalt lille.

Hey :),

Tak for dit gode svar :)

Jeg er 17 snart 18.. Jeg spiser ret sundt.. det eneste jeg spiser for meget af, er hvidt brød.. sodavand, slik, chokolade chips og sådan har jeg ik rørt i lidt over et år..

Jeg er 177 så jeg er ikke unormalt lille ;) hehe

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 13-06-06 22:16

de fleste drenge vokser til de er 18 år mens pigerne stopper væksten ved 16 årsalderen. oftest vokser man ret meget det sidste år. husk for megen træning kan stoppe væksten før tid. så husk moderat træning. så noget meget vigtigt! væksthormon dannes mens man sover, derfor er det vigtigt i voksealderen at få 9 til 10 timers søvn. mange børn får for lidt søvn, fordi de har travlt med computer, mobil og fest. så få din søvn mindst 6 nætter om ugen. held og lykke

Kommentar
Fra : Fisherman_Dre

Dato : 13-06-06 22:27

Fuck :(

Jeg sover aldrig mer end 7½ time.. gider ikke... men jeg må begynde at sove mere så :)
tak for tippet ;)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-06 01:56

Citat
Glem alt det der med at spise sig højere.

Det kan man ikke, såfremt man får en sund og varieret kost.

Det er generne/arveanlæggene der bestemmer hvor høj du bliver, og altså noget du selv er helt uden indflydelse på.

Og du er allerede nu højere end dine forældre, og du er bestemt ikke "lille", men af gennemsnitshøjde.

Det eneste du selv til dels kan kontrollere, er din vægt, altså kontrollere så du ikke bliver overvægtig.

mvh dova

Forresten :

"Har hørt at bønner hjalp lidt "

Jeg tror så hverken det hjælper med fadervor, og heller ikke andre bønner af mere vegetabilsk substans ;-)

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 14-06-06 08:36

Hej
Hvis du gerne vil vokse hurtigt har jeg hørt at det hjælper at komme salpeter (en slags gødning) i træskoene, og /eller spise mange rabarbere, de vokser nemlig meget hurtigt.
For eksperthjælp om de kost tror jeg du kan få god hjælp hèr:
http://www.gomotion.dk/Forum_topics.asp?csid=9
Med venlig hilsen
Den Kloge Kone

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 14-06-06 20:17

Hej
Jeg har to drenge der er vokset indtil de var 21 - så du kan sikkert også stadig nå at vokse lidt, selvom det ikke går helt så hurtigt de sidste år.