/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Jordbrugsteknolog?
Fra : Atha
Vist : 637 gange
20 point
Dato : 13-06-06 11:43

Hej

Jeg vil til at søge ind på landbrugsskole for at blive jordbrugsteknolog. Men det er jo en kortere uddannelse, så jeg frygter at der ikke er så mange jobmuligheder bagefter uden at man skal have efteruddannelse.
Hvordan ligger landet med hensyn til at få et job? Er det nemt at få eller bør jeg være varsom med at bruge tid på denne uddannelse?

MVH

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-06-06 14:41

På forsiden af JID skriver de som det første - "rekord lav ledighed blandt teknologer"

Prøv at høre her
http://www.jid.dk/?page=8

de må jo havde alle tal og insideviden.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-06-06 14:43

På siden ses også indenfor hvilke områder man kan arbejde/de uddannede arbejder.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 29-08-06 21:06

Det kommer helt an på hvilken linie du begynder på? Rekord lav ledighed betyder jo nødvendigvis heller ikke at der er mange der kommer i arbejde, måske er der to der har fået arbejde i forhold til kun en sidste år. But anyway så er miljø og natur linien plaget af mangel på arbejde, hvorimod gartner og landskab/anlæg ikke har problemer.