/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opfyldning af klimaanlæg
Fra : kimsdk
Vist : 1905 gange
100 point
Dato : 13-06-06 09:05

Hvor kan man få fyldt freon (ved godt man ikke bruger freon i dag, men en erstatning) på sit klimaanlæg i bilen?
Og hvad koster det ca?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-06 09:13

Du kan ikke selv fylde det på, det skal være under tryk

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 13-06-06 09:16

Ved godt det ikke sådan er til selv at gøre!
Det er også derfor jeg spørger hvor man kan få det gjort

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-06-06 09:16

Du kan få dit klimaanlæg kontrolleret og repareret hos Ketner eller et autoriseret værksted. Jeg tror alle autoriseret værksteder har en uddannet mekaniker til koimaanlæg, da det er lidt specielt arbejdsområde.

Hold fingrene væk fra sådanne ting.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 13-06-06 09:19

Bor i Vejle, er der nogen steder i nærheden (trekantsområdet)?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-06 09:20

Da vi fik fyldt vores klimaanlæg, gav vi ca. kr. 1000 + moms. Hvis det værksted som du normalt benytter, ikke kan klare det for dig, kan de henvise til en anden, sådan gjorde vores værksted, dvs de kørte den videre for os.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-06-06 09:36

Ethvert veludstyret og moderne værksted har både grejet og uddannet personale.
Det er en del af udviklingen, at man kan servicere Ac og klimaanlæg.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 13-06-06 09:56

I Vejle-området ringer du til JF Køleteknik. De kan snildt fylde sådan en dyt!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-06-06 10:02

Godkendelse af svar
Fra : kimsdk

Dato : 13-06-06 10:15

Tak for svaret 3773.

JF. arbejder nu på sagen, da det ikke er sikkert de har den freon-erstatning der skal til, da det er en "gammel" bil (BMW fra '92).

Fjong du!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-06-06 10:24

Nåeh...er det sådan en gammel R12'er??? Der findes da et eller andet drop-in kølemiddel, som jeg ikke lige erindrer hvad hedder. Men det ved JF'erne!