/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
FTP server
Fra : prisme
Vist : 387 gange
50 point
Dato : 15-12-02 13:54

Hej med jer alle.

Hvordan får jeg 2 FTP servere, via samme IP og på samme computer?!?

Er der et specielt program? Jeg bruger netop nu, ServU FTP

Mvh
Prisme

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 14:13

Hej Prisme

Du skal såvidt jeg ved blot vælge forskellig port i de 2 programmer.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 14:14

Jeg bruger kun 1 program! Skal jeg bruge 2?

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 14:14

Jeg bruger kun 1 program! Skal jeg bruge 2?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-12-02 14:24

Hvad mener du med 2 ftp-servere ??

Er det fordi du har behov for at der komme flere end 1 på maskinen samtidig ?
Eller du har behov for at de skal kunne komme på forskellige konti ?
Eller fordi du kører med 2 forskellige domæner til computeren, som så er på samme ip-adresse ??

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 14:26

Sagen er at jeg har 1 FTP server og jeg ønsker en mere, på samme maskine og med samme IP

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 14:40

Hej igen

Jeg havde lige skrevet en længere "smøre" til dig men den forsvandt under forsendelsen:(

Nå, det nemmeste er at du opretter 2 domæner. De 2 domæner skal have samme IP-adresse, men forskelligt portnummer. Du kan f.eks. kalde de to domæner arbejde og fritid. De 2 domæner virker i princippet som 2 uafhængige FTP-servere med hvert deres indhold og måske med hver deres brugere. Du kan konfigurere dem fuldstændigt uafhængigt af hinanden. Jeg tror det er det du efterlyser.

Mvh srhansen

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 14:49

Nej, det er ikke en FTP, hjemme, det er til web adgang!

Så, kan man ikke!

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 60 point
Dato : 15-12-02 14:54

Hej igen

Jeg tror du misforstod mig
At jeg skrev du kunne kalde det ene domæne for hjemme var bare et forslag, du kan kalde dem lige hvad du vil de har alle Web-adgang

Du skal bare huske, hvis du har router, at de portnumre du vælger f.eks. 21 og 4000 også er åbne i din router.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 15:52

hmm... Jeg titter på det!

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 15:56

okay!

Nu har jeg en der hedder noget og en der hedder noget andet, men hvad skriver jeg så i min IE?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 16:01

I din IE ???

Mener du Internet explorer eller hvad?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 16:03

jeps!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 16:06

Hvis du mener internet explorer så skal du skrive ftp:// din ftpserversip : portnummer
Altså hvis din ftpserver har ip adressen 212.234.2.0 og du bruger port 21 så bliver det

ftp://212.234.2.0:21

mvh srhansen

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 16:08

Okay! Her spørger jeg så, hvad er du uddannet som? Og kender du ServU FTP?!?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 16:10

Jeg kan iøvrigt anbefale dig at benytte en ftp-client istedet for IE.

Her finder du ftp-clenter og udførlige vejledninger fra TDC, prøv at tage et kug på det

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=35800&dogtag=tdco-hj-hs

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 16:14

Hej igen

Jeg er uddanet som Svagstrømsingeniør. Jeg kender ikke ServU, men jeg mener selv at vide lidt om TCP/IP og andre protokoller. Jeg har kun beskæftiget mig med FTP på client siden op mod mit firmas ftp-server.
Jeg har dog for 2 timer siden installeret ServU på denne computer for bedre at kunne hjælpe dig

mvh srhansen

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 16:16

Godt! Så ved du vel heller ikke at det aldrig vil kunne lade sig gøre, med ServU. Da det ikke er til Web-FTP, men til Fil FTP! Dette betyder at det ikke er et server program, til DNS, men til FTP!

Mvh
Prisme
IT-supporter og web designer

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 16:19

Jeg har selv fundet svaret...

Tak for alle der har svaret...

Mvh
Prisme

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 16:24

lol, nej det viste jeg ikke Men du startede indledningsvis med at skrive FTP-servere og ikke Http-servere. Du skrev senere det var til web-adgang, men det valgte jeg at fortolke som alt internet trafik. Du kunne jo blot have skrevet, at du ønskede at vide noget om Apache servere eller andet, så havde Zonker og jeg nok svaret dig anderledes tror jeg.
Hvorfor stiller du iøvrigt sådan et spørsmål, hvis du selv kender svaret ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 16:27

Dels fordi, at jeg ikke vidste svaret, før nu! Men også i et forsøg på at finde ud af, hvem der virkelig ved noget herinde!
Håber du forstår...

Mvh
Jesper Larsen
IT-supporter / web-designer / administrator

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 16:29

P.S. Håber ikke at du blev fornærmet...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 16:34

Tjae, hvis du mener det fremgik tydeligt af dit indlæg at der var tale om Http-servere og ikke FTP-servere så har du vel ret
Hvis du virkelig ønsker at vide noget om "niveauet" herinde ville jeg nok have formuleret mit spørgsmål anderledes

Her har du iøvrigt et link til vejledning/installation af apache-HTTPserver, men det kender du vel allerede

God weekend
srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 16:35
Kommentar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 16:37

Tak. Ja, jeg har selv 2 Linux Apache servere.. Men tak!

Jeg acceptere dit svar, så du kan få lidt point!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-12-02 16:37

Og nej, jeg bliver ikke så nemt fornærmet Jeg mener jo jeg svarede på dit spørgsmål som det var formuleret

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : prisme

Dato : 15-12-02 16:38

Tak for svaret srhansen.