/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Eksamen imorgen hjælp!
Fra : A_MADE
Vist : 631 gange
15 point
Dato : 12-06-06 21:07

Jeg skal til fysik/kemi/biologi eksamen imorgen og jeg har fået nogle eksempler på spørgsmål jeg kan trække. Er der ikke nogen der kan give en grundlæggende forklaring på hvad det er og fortælle hvilke forsøg jeg evt. kunne lave, hvordan jeg laver dem, og hvad de betyder?

Spørgsmål

Neutralisation/titrering/proteinsyntese

Elektromagnetisme

Induktion

Salte

Fotosyntese

Syre/Baser

Salte/Næringsioner/Proteiner

Ved gpdt at det er et stort spørgsmål så hvis hvis i kun svarer på et enkelt eller flere af spørsmållene skal jeg nok give jer yderligere point når jeg får nogen at gi'.

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 12-06-06 21:14

Er der ikke nogen gode beskrivelser i dine bøger??
Du kan sikkert finde en masse gode svar til dine spørgsmål på www.google.dk

MVH
Bjerner

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-06 21:16

Det er jo lidt sent: men hvad gør man ikke for at hjælpe et menneske i nød ?
Du må først fortælle hvilket niveau svarende skal gives på. Hvilken eksamen er det ?

Kommentar
Fra : Frk-Anna

Dato : 12-06-06 21:29

Neutralisation: Du tager en syre og måler pH på den, og så hælder du base i indtil pH giver 7! =)

Titrering: nogenlunde det samme. Du tager igen en syre og putter så en indikator i fx phenolphtalin (eller hvordan det nu staves?) og så hælder du base i, indtil blandingen skifter farve, så har du nået ækvivalenspunktet = så meget base der skal til for at neutralisere syren. =)

Kommentar
Fra : Frk-Anna

Dato : 12-06-06 21:30

Til transor - tror det er 9.klasse, der har man jo i hvert fald de tre fag sammen! =)

Kommentar
Fra : Frk-Anna

Dato : 12-06-06 21:35

Syre/Baser:
- Bed om forskellige syrer, og put det samme slags metalstykke i dem alle. Det vil blive opløst langsomt i nogen og hurtigt i andre = stærke vs. svage syrer!
- Mål pH på en syre/base, vis at det er det der kendetegner dem, eller det man kan kende dem på, altså pH.
- Fortæl om hvad det er. Fx. Syre: indeholder H+, som den afgiver. Base: Optager H+.

Ved jo ikke hvad i har gennemgået af forsøg, men kig dem igennem, det er jo dem du skal bruge.

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 12-06-06 22:42

Vil gerne have nogle lidt mere specifikke svar. Det med syre/baser Frk.Anna er slet ikk nok. det er 9. klasses eksamen. Jeg er okay til det men jeg kan ikk huske nogle af vores for søg og jeg har problemer med at kæde det hele sammen.

Kommentar
Fra : Frk-Anna

Dato : 12-06-06 22:45

Har du ikke papirerne på nogle af forsøgene? :S
Ved godt det ikke er nok, skrev det bare som en start, tænkte du selv kunne tage den derfra.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 13-06-06 00:10

Kan du ikke lige vende tilbage i morgen, så vi kan høre hvordan det er gået ?
Hvis man klarer en eksamen på denne måde, så har jeg brugt min skoletid forkert......

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 13-06-06 11:36
Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 13-06-06 20:24

Syntes bare lige at jeg ville droppe en besked og fortælle min karakter. Jeg kan ikk forstå hvorfor folk har brug for at prædike når man beder om hjælp, jeg skrev aldrig at jeg var dårlig til dette men at jeg kunne bruge nogle forslag til forsøg over de foskellige emner. Til en anden gang: Hold jeres dumme meninger indenfor jeres eget monotone univers.

Jeg fik 11.

Annuller spørgsmålet
Fra : A_MADE

Dato : 13-06-06 20:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål