/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hækkeklipning
Fra : camihl
Vist : 663 gange
120 point
Dato : 12-06-06 20:58

Hvor finder jeg hjælp til at klippe min hæk???

Kommentar
Fra : knudsenfyn

Dato : 12-06-06 21:15

Hvor bor du ? Hvor meget er det ?

Kommentar
Fra : jesperbkskov

Dato : 12-06-06 22:26

Hvis det er i sønderjylland, er jeg klar !!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-06 23:01

Du kan også sætte en annonce i din lokalavis. Hvis du er pensionist, kan du rette henvendelse til din kommune, nogle har havemandsordninger

Kommentar
Fra : camihl

Dato : 13-06-06 22:52

jeg bor i Gladsaxe kommune og jeg er ikke pensionist, men jeg har slidgigt i ryggen og fødderne, og jeg bor alene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-06 23:00

Har i en hjemmeserviceording i Gladsaxe kommune?? Ellers må du nok annoncerer efter en hjælper i jeres lokalavis eller sætte et opslag i diverse forretninger

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-06-06 23:00

Prøv at sætte sedler op alle vegne - i forretninger osv.

Men når du er syg, så skulle du da prøve at kontakte Gladsaxe Kommune først? Prøv om ikke der er hjælp at hente - måske kan de henvise til nogen.

Held og lykke med det!

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 14-06-06 10:09

Man kan jo altid kontakte en anlægsgartner, men ideen om en havemand er nu mere hyggelig. se om du ikke kan finde en glad pensionist med lyst til havearbejde og efterfølgende kaffetår i lokal avisen. En anden mulighed er at få hjælp ef en studerende, for de er altid villige til at tjene penge. Held og lykke med hækken

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-06-06 10:51

Fjendsbo - det er rigtigt at det er hyggeligt med en havemand

Vi havde sådan et unikum i flere år, nøøøj hvor var han dejlig og så blev arbejdet bare gjort så flot, han var jo en generation hvor man er ærekær omkring det man laver. Han havde et stopur i sin bil, så der var tjeck på timerne, desuden stoppede han uret når han lige skulle have en lille pause og såmænd osse når han blev tissetrængende, det betød nu ikke så meget for vi rundede altid op, fordi vi var så glade for ham.
Han og jeg havde mange hyggestunder hvor vi delte to sodavander og fik klaret verdenssituationen og jeg blev holdt ajour med hans børnebørns bedrifter - rigtigt dejligt samvær for begge parter.

Vi havde ham som sagt i flere år og havde en aftale om at han, når/hvis han en dag ikke ville eller gad mere, så ville han sige til i god tid, så vi kunne gøre en indsats for at finde en anden - han ville osse selv prøve at finde en der kunne overtage.
Desværre går det ikke altid som man regner med, vores dejlige havemand fik en blodprop og da han, heldigvis, var kommet godt over den, besluttede han at det var tid til at geare ned og helligege sig egen pryd- og urtehave. Det er soleklart.

Men sådanne havemænd M/K finder man ikke bare på en opslagstavle i supermarkedet, man kan vel være heldig men det var vi ikke - det skal helst gå fra mund til mund.
Vi fik aldrig en ny men nyder så til gengæld at vi stadig hyggepludrer med vores havemand og hans søde kone.

Men Camihl - har du ikke noget familie du evt. kunne få til at klare hækken - måske for en skilling?
Herregud, det er trods alt kun én - max. to gange om året, det skulle du nok kunne få en eller anden til at hjælpe dig med.

Ellers kunne du måske få en aftale med dén gartner der sørger for din kommunes arealer? Fang dem evt. hvis du ser dem klippe kommunens hække og spørg om du kan få dem til at give dig en hånd.

Mere held og lykke med det.
Vh. Dorthe

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 14-06-06 11:17

Da min storebror læste passede han have for en ældre dame, og jeg tror nu nok de hyggede sig gevaldigt begge to, så det kan godt lykkes gennem avisen. Men dejlig historie vil.du En skam at han ikke kunne blive i jeres have, men godt at i stadig har kontakt.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-06-06 11:37

Jo - men jeg tror ikke mange ligefrem søger sådanne jobs i avisen - det er jo som regel sådan lidt hmmm 'lysegråt' arbejde

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 14-06-06 11:45

Nå ja, men det er alle de reservebedsteforældre/barnepiger/rengøringshjælp annoncer jo også

Men selfølgelig er det vigtig at det er en person man har tillidt til der skal "luske" rundt i huset/haven, så hvis du, camihl, ikke er helt tryg ved at skulle invitere en fremmed til dit hjem, så kan du måske alliere dig med en god ven der kan besøge dig når du skal have nogen til "samtale".

Men jeg har nu stadig en naiv tro på at mennesker generelt vil hinanden det godt, og hvis du har brug for en hjælpende hånd er jeg sikker på at du nok skal finde den, så endnu engang held og lykke herfra

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-06-06 13:15

Prøv at henvend dig i jeres "lokale" kolonihave.
De er sikkert venlige med at hjælpe.
Ellers hæng en seddel op, i havens opslagstavle, at du søger en havemand.
Hænger du seddel op i brugsen, er det ikke sikkert du får en mand, der har kendskab til det.
Men bare vil tjene lidt penge.

Kommentar
Fra : camihl

Dato : 14-06-06 14:25

Tusind tak for de mange gode kommentarer og for den gode historie om den trofaste havemand