/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Fra AC3 til MP3-lyd på Xvid
Fra : ChristianOfDK
Vist : 641 gange
60 point
Dato : 12-06-06 20:40

Hvordan for jeg lavet lyden om fra AC3 til MP3 på en Divx/Xvid/MPEG4 film?

Vh
Christian

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 12-06-06 21:54

Hvorfor vil du gøre det???

Kommentar
Fra : ChristianOfDK

Dato : 13-06-06 18:32

Min afspiller kan ikke afspille AC3-lyd - men kan godt afspille mp3.

Kommentar
Fra : norbert

Dato : 16-06-06 00:12

Kan du heller ikke afspille almindelige DVD'er? De er nemlig også med AC3-lyd.

Kommentar
Fra : ChristianOfDK

Dato : 16-06-06 19:47

Nej, jeg kan heller ikke afspille almindelige DVD'er.

Kan man mon få nogle konstruktive svar - i stedet for alle mulige spørgsmål, hvor man end ikke forøger at finde en løsning?

På forhånd tak.

Vh Christian Of Denmark

Accepteret svar
Fra : eZtaR

Modtaget 30 point
Dato : 11-08-06 03:42

Jeg tror det eneste der er at gøre er at demuxe (splitte din AVI op i 2 filer (billede og lyd))
Guide: http://www.videohelp.com/faq#demultiplex

Og så derefter konvertere mp3'en til AC3
Masser af apps der kan gøre dette: http://www.videohelp.com/tools?convert=MP3%20to%20AC3

Og så til sidst muxe AC3 og AVI sammen:
http://www.doom9.org/index.html?/virtualdub_procedures.htm (bare vælg ac3 istedet for mp3 :))

Good luck, have fun :)

Godkendelse af svar
Fra : ChristianOfDK

Dato : 11-08-06 09:04

Tak for svaret eZtaR.

Jeg har fundet ud af at programmet Divx Converter er endnu nemmere.