/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Outlook
Fra : bjarnebr
Vist : 418 gange
200 point
Dato : 12-06-06 18:09

Jeg har modtaget en mail afsendt fra danmark, hvor alle bogstaver der skulle ha' været Æ,Ø & Å er erstattet af andre bogstaver, er der nogen der kan forklare det, og evt. fortælle mig hvordan jeg retter det automatisk, så jeg kan videresende denne mail.

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 12-06-06 19:17

Det kan være en forkert kodning.

Hvis du i menu linien går ind under "Vis" og vælger "Kodning", her skal du vælge enten "vesteuropæisk (ISO)" eller "Vesteuropæisk (Windows)

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-06 20:45

Hejsa
med dette plug-in her http://idn.verisign-grs.com/plug-in/index.jsp

kan din browser + email forstå danske tegn (ÆØÅ)

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 12-06-06 22:48

hmm, hvis du bruger en dansk udgave af outlook burde det ikke være nødvendigt med plugins. Jeg gætter på, at det er en fejl på din host (mailserver), Jeg har før været ude for det med "jepponet", som heldigvis fik det ordnet.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 13-06-06 00:47

Det er ikke hos mig der er en fejl, da jeg modtager mange andre danske mails hver dag, uden at der er noget galt.

Annuller spørgsmålet
Fra : bjarnebr

Dato : 18-06-06 10:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Det viste sig at være en fejl hos afsenderen.