/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Linoliemaling
Fra : boje1904
Vist : 645 gange
200 point
Dato : 12-06-06 12:03

Er der nogen som ved hvor man kan købe farvepasta til brug i linolie og evt prisen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-06-06 12:09

Københavns Farvehandel, Skovgaard og Frydensberg, muligvis Stelling, hvis det stadig eksisterer.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-06-06 12:11
Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 12-06-06 17:31

Hvor i landet bor du? Flere farvehandlere har nogle pigmenter; Art de Voss i Århus, og Citykunst i København har fleste pigmenter. Hvorfor ønsker du det som pasta? Har du pigmentet, er det blot at røre det ud i Linolien, og evt. tynde med lugtfri petrolium. I de fleste tilfælde skal du også bruge tørrelse, og her findes mindst 2 slags.

Er det du kalder farvepasta ikke bare noget der svarer til de oliefarver kunstnere bruger, og hvad er formålet? (nogle ting kan gøres anderledes).

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 200 point
Dato : 12-06-06 17:58

Hvor stort volumen maling skal du lave? A.C.Rosmons forslag om at købe tubefarve er ret fornuftigt, derimod KAN det være problematisk at købe tørre pigmenter, hvis man ikke har grej til at rive dem olie med. Personlig foretrækker jeg det olierevne, når jeg køber titanhvidt til vinduesmaling, for det tørre pigment er temmelig vanskeligt at få rørt ud, selv når man starter med en meget tør blanding og ælter igennem med en spartel. Hvad tubefarven angår, kan du købe dig ludfattig i Winsor & Newtons tubefarver. Selv har jeg ved nogen lejligheder brugt "Marie's Oil Colours" (made in china med rimeligt udbytte til små opgaver. Prisen er ganske overkommelig, og når de ikke er på tilbud i Netto, Fakta eller ALDI, kan de købes i kinabutikker

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 13-06-06 09:06

Tak for svaret pbp_et.
Det bliver nok det tætteste som jeg kommer på en brugelig løsning!

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 13-06-06 09:43

Sig dog hvad du skal bruge det til, og hvor i landet du bor, så kan du få bedre råd.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-06-06 16:42

Takker for points. For en del år siden var jeg meget skeptisk over for de billige kinesere, så jeg købte et sæt Daells Varehus, grundede en plade, strøg den med alle farverne, skyggede for den ene halvdel af striberne og satte det hele ud på terrassenmed læ over men udsat for solskin. Efter en sommersæson var der svag gulning af den hvide i skygge; alle de andre havde beholdt farven.
mvh
pbp