/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvordan fjerne man vaskeridser
Fra : ara
Vist : 1705 gange
100 point
Dato : 11-06-06 22:47

Hej.

Jeg skal til at polere bil, men kan se at min bil er fyldt med vaskeridser.
Bilen er fyldt med dem, og jeg har prøvet forskellige poler midler, for at se om der var nogle der kunne fjerne dem, men uden held.

Jeg har f.eks brugt Perloplast, og Sonax slibecreme, men de kunne ikke fjerne dem.

Problemet er at det ikke ser godt ud når solen skinner på bilen.

Er der en der ved hvilket produkt jeg skal prøve.

Jeg har påført med en polermaskine.

mvh
Allan

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 11-06-06 22:51

Du kan købe noget polermiddel med farve i.
Så skal du bare finde den farve der matcher din bils farve.
Det fungerer på den måde, at de fine ridser fyldes op med farvestoffet og når du så efterfølgende polerer, kan ridserne ikke ses.

Du kan få det på nogen tankstationer eller hos butikker der handler med autoudstyr, eks. Cardic o.lign. Jeg kan desværre ikke lige huske hvad det hedder.

mvh dova

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-06-06 23:13

du kan også polere med ståluld - det vil udjævne lakken så den bliver plan igen og ridserne vil ikke mere kunne ses. Jeg har selv gjort dette mange gange med stor succes.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-06-06 23:21

Slipoline kan også gøre det - Slipol hvis det er dybe ridser.
http://www.sadolin.dk/dk/Products/Sadolin+Slipoline.htm

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-06-06 23:26

Man kan også bruge Plum.....

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 12-06-06 02:08

Flash.
Hvor finder du ståluld, der er så fint, at det ikke eftrelader ridser?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 12-06-06 02:09

prøv evt, at polere med hårdvoks.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 12-06-06 02:13

eftrelader=efterlader
prøv evt, at polere med hårdvoks.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-06-06 09:50

Alaska ColorShine er lavet til det samme. Det findes i flere forskellige nuancer og man vælger bare den, der er tættest på bilens farve.

Påføres ligesom lakforsegler og lignende. Det kan købes i mange supermarkeder, jeg ved, at coop forhandler det ihvertfald.

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-06-06 12:38

Ja, det er det Vaxen omtaler, som jeg ikke kunne huske navnet på i går

mvh dova

Kommentar
Fra : ara

Dato : 12-06-06 21:55

takker for svarene.

Jeg købte noget farecla 3 g idag, men heller ikke dette kunne fjerne ridserne.

De sagde ellers at hvis ikke de gik væk med dette produkt, var der ikke
noget der kunne fjerne dem.

Nu prøver jeg at køre forbi en autolakerer, så må jeg se hvad han siger til lakken.

mvh
Allan

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 12-06-06 21:56

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-06-06 22:03

Jeg synes nu stadig, at du skal prøve colorshine inden du betaler i dyre domme for lakering. Produktet er lavet præcis til det og virker godt...

Held og lykke med projektet

Vaxen