/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sende filer.
Fra : drblah
Vist : 466 gange
75 point
Dato : 11-06-06 13:06

Jeg har et problem med at afsende/modtage filer til en af mine venner gennem MSN eller Skype. Men kun til denne ene person.
Når vi sender noget til hinanden kommer hastigheden sjældent over 800 b/s og det er jo ikke meget.
Jeg troede først at det var en firewall som var i vejen men eftersom det ikke hjalp at slukke for alt vores Internet sikkerhed kan det vist ikke være problemet.

Hvis der er nogen som har en alternativ måde at sende filer på vil det være meget velkommen. Vi har prøvet hjemmesiden ”www.yousendtit.com” og bittorrents. Men det er meget besværligt at skulle uploade en fil på en hjemmeside for at kunne downloade, og bittorrents er meget upålidelige og virker ikke altid.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 11-06-06 13:17

www.logmein.com Du kan prøve en pro de første 30 dage. Men det er et super program som kun kan anbefales.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-06-06 19:28

www.web10.dk den bruger jeg ind til jeg får min egen HDserver op at køre.
Men der er mest fart på filoverførsel når man ikke snakker samtidig.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 16-06-06 15:19

Hvorfor ikke bruge FTP, det er hurtigt og simpelt

Der findes flere gode og gratis ftp server programmer, personligt bruger jeg GuildFTPd
som kan hentes her http://www.guildftpd.com

En anden måde er IIS (Internet Informations Server), den følger med både win2k og xp, og under støtter både FTP og HTTP (Web)

Man kan også bruge nogle af de små gratis webserver programmer til at dele programmer med.

/Rex