/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Rød H.D.D. lampe lyser konstan
Fra : steenfibiger
Vist : 1060 gange
66 point
Dato : 11-06-06 12:22

Den ryde lampe (H.D.D. lampen) bliver ved med at lyse på PC-en. Den røde lampe plejer kun at være tændt, når den starter op og når den henter data fra harddisken eller internettet. Lampen sidder ved siden af den grønne lampe, der indikerer at der er tændt for strømmen.
Betyder det noget at den røde lampe hele tiden lyser? Brænder harddisken eller andet i PC-en sammen, når den røde lampe hele tiden lyser?
Hvordan kan jeg få den til at holde op med det???????????????????????????????????
Jeg har Windows 98, 2. udgave.
Tak for jeres hjælp med dette. Desværre har jeg kun 66 point at bruge af.
God søndag,
Steen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-06-06 12:37

Kan du høre harddisken?
Hvis harddisken kører hele tiden kan det være indikation på virus eller andet snavs!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-06-06 12:39

Din PC har tilsyneladende gang i et eller andet. Måske er den gået i baglås, eller er kommet ind i en endeløs ring, som den ikke kan finde ud af igen.

Prøv at genstarte og lave en oprydning på din PC. Scandisk og defragmentering, samt check for diverse snavs, der kan forårsage denne føromtalte tilstand.

Det bliver mere og mere vigtigt at holde sin PC ren for alt det man bliver bombarderet med fra nettet.
Hvad har du af sådanne programmer?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 76 point
Dato : 11-06-06 12:46

Når man skifter motherboard (som du ) er det vigtigt at stikkene til kontrollamperne vender rigtigt da det på visse typer kan forårsage en fejl som din hvis stikkene er vendt forkert.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-06-06 12:57

ja den fejl lyder som at hdkablet er vendt forkert, men jeg tror nu at maskinen
vil stoppe der og bare stå og lyse.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-06-06 13:09

Hvor har i nu det fra at der er skifte motherboard eller har jeg misset et eller andet.

Jeg vil jo sige at der er et eller andet snavs der kører og bruger resourcer

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-06-06 13:26

Fijala jeg mente ikke at det var sådan,
jeg ved bare at det lyder som når et hdkabel er vendt forkert,(gælder også ved cd/diskettedrev).
Ja det kunne jo være at steenfibiger havde haft maskinen åbnet og ikke lige tænkte at,
der var et sammenhæng ved det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-06-06 13:26

Mange spg. overlapper.
Mon ikke man kan kalde spørgsmålene for helgarderinger.
http://www.kandu.dk/Spg85882.aspx

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 11-06-06 16:23

Der er en eller anden fejl - sørg lige først og fremmest at få taget backup af dine vigtige ting.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-06-06 19:02

Jo, ganske rigtigt. jeg har fået skiftet motherboard. Jeg har ganske rigtigt fået skiftet motherboard, og jeg har problemer med at lave diskfragmentering. Den standser ved 10% og stopper der og starter forfra hele tiden. Nu har den kørt på diskfragmentering hele dagen uden at komem videre.
Jeg prøver også at få løst dette problem, tak for det.
Steen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-06-06 20:07

Du skal slå alle aktive processor fra når du kører defrag på ældre Windows udgaver, så som antivirus. Et klassisk problem på Win 98/Me

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 11-06-06 21:02

Og standse printerkontrol programmer i processlinien.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-06-06 21:31

Kør defragmenteringen i fejlsikret, hvor der ikke er ret meget aktivt. Det er meget bedre.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-06-06 21:33

Jeg vil forslå, at du starter i fejlsikret tilstand, når du defragmentere dit C drev, som er det der kan tage længst tid, p.g.a. at det er her hele operativsystemet ligger.
Det der sker når den starter forfra, er at der er skrevet i en swapfil på disken. Det opfatter defrag-programmet som om der er en ændring på harddisken, og derfor starter forfra.

Når du defragmentere i normal tilstand, vil der være alt for mange programmer og filer der er aktiveret. Disse filer kan derfor ikke defragmenteres.
Når du starter i fejlsikret tilstand, vil der kun være aktiveret de filer der er nødvendigt for at windows lige akkurat kan køre. Derfor kan størstedelen af dit C-drev defragmenteres inden for et par timer, alt efter drevets størrelse.

Andre hard-drev er ikke noget problem, hvis disse defragmenteres i normalmode.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-06-06 23:59

http://www.ameriwebs.net/groupworks/index.html

kik under punktet "Windows 9x PCs: Routine Maintenance "

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 12-06-06 10:54

Tak for din ihærdighed og dine mange gode svar på mine mange problemer med min gamle PC. Nu har jeg fået den til at køre optimalt. Den både ytænder og slukker, går på internet, defragmenterer, viser rigtig grafik og alt andet. Jeg har ikke nået at tjekke lyden endnu, men det gør jeg senere. Tak for din ihærdige hjælp, men husk også at nyde sommeren,
Steen

Kommentar
Fra : BjarneD