/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar har flimmer
Fra : gxu2002
Vist : 1010 gange
100 point
Dato : 11-06-06 11:08

Min datters bærbar begyndte at vise rullende sorte strege. Der er 7 stykke mellem 2 cms mellemrum. Mest af tiden ruller de oppe. Der er kortvarig sort skærm hver 3. sekund. Problemet optræder allerede når computer booter
På ekstern display fungerer grafikken helt fint. Jeg vil gerne høre om det skyldtes løse forbindelser eller defekte komponent.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-06-06 11:12

Det lyder som om skærmen er defekt. Måske en reesetting af skærmen hjælper. Pil batteriet helt ud og vent lidt og monter det så igen
Hvor gammel er den bærbare for det kunne jo være der stadig var garanti. Så må det jo være dækket ind unden denne.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-06-06 12:09

Jeg tror ikke det er skærmen der fejler noget, men derimod den grafiske processor der har et problem.
Hvis den er mindre end to år gammel, så skulle der være en mulighed for at få rettet fejlen, da man må forvente at den gerne skulle være funktionsdygtig i mindst to år.
Når du kan få signalet ud på en extern skærm, kunne det tyde på en fejl i den interne skærm processor.
Prøv evt. at geninstallere eller reparere din skærmdriver, evt. hente en nyere driver til den.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-06-06 13:11

Deror mener jeg da også at det ikke kan være grafikkortet der fejler, men derimod skærmen eller måske skærm driveren der er defekt. Det kunne da lige nemt tjekkes med at afinstallere skærmdriveren og geninstallere igen.

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 12-06-06 08:53

Fejlen optræder allerede ved BIOS setup og i Linux. Jeg tror, at det er selv lcd skærmen eller forbindelse til cld skærmen, der gik i styk. Tak for rådene. Jeg henvender mig til forretningen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-06 17:40

Vi venter spændt på resultatet af dit besøg hos forhandleren

Held og lykke