/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
absolut kraftigste græstrimmer
Fra : solling
Vist : 1074 gange
100 point
Dato : 11-06-06 10:33

jeg søger den kraftigste græstrimmer på markedet...... nogen der kan hjælpe mig. jeg har kigget de forskellige emner igennem herinde, men det er meget forskelligt hvad behov de forskellige har, så det er lidt svært at sammenligne.
jeg skal bruge den til højt ukrudt. altså ikke noget med buske og småtræer.......støj, vægt og om det er el eller benzin er underordnet..... jeg søger bare den kraftigste
på forhånd tak

Kommentar
Fra : knudsenfyn

Dato : 11-06-06 10:47

http://texas.dk/texas/product/info.jsp?LinkID=286
Her skulle være noget for dig :)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-06-06 11:20

http://www.parkland.dk/Default.asp?ID=6

Det må absolut være den kraftigste.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-06 12:13

Vælg denne: http://texas.dk/texas/product/info.jsp?LinkID=39 den er magen til min, som jeg er rigtig godt tilfreds med vælger du en der kun har snøre, vil du få problemer med høj tæt græs, kraftig ukrudt som tidsler og brændenælder kan snøren heller ikke klare

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-06-06 14:52

Hvad med Echo der har et godt drivakselsystem. Bruger den selv.

http://www.echo.dk/produkter/trimmere_buskryddere/

Kommentar
Fra : solling

Dato : 11-06-06 15:13

den skal absolut være i stand til at kunne rydde tidsler og tæt græs

gerne flere bud

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-06 16:46

Det er ikke nok at den er kraftig, det vigtigste er snøren den kan tage, det skal være den kraftige firkantede og dden skal være nem at rulle frem og især træde igen når den er knækket helt inde ved, ellers får du mange ærgrelser. Der er noget der hedder tap and go, altså man slår snørehovedet ned i jorden så trækker den selv frem, det holder ikke ret længe og slet ikke i højt græs.
Som sagt den kraftige firkantede snøre er den bedste og "skarpeste"

Kommentar
Fra : solling

Dato : 11-06-06 17:07

ok så hvis jeg har forstået dig ret så skaljeg holde mig fra dem med tap´n go ?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-06-06 17:39

Det behøver du nødvendigvis ikke, efter et styke tid virker de kun manuelt, altså man skal alligevel ned og have fat i snørehovedet for at få snøren frem. Fremføringen er fjederpåvirket så man trykker på enden af hjulet og kan trække snøren frem, det er det man skulle kunne gøre automatisk ved at hamre den i jorden, men det kræver at fjederen er spændt tilpas og omdrejningstallet passer, det gør det aldrig især ikke når der sidder lange græsstrå i klemme.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-06 18:46

Vælg en hvor der også er mulighed for klinge, på et eller andet tidspunkt vil du køre fast med snøren, uanset om den er rund eller firkantet

Kommentar
Fra : knudsenfyn

Dato : 11-06-06 22:15

http://oleknudsen.dk/product.asp?product=333&sub=1235&page=1

Her er proff. værktøj hvis det er noget, men prisen er også en anden !

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 17-06-06 11:48

Tak for svaret stig54.