/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Ny dør
Fra : Benge
Vist : 756 gange
10 point
Dato : 11-06-06 02:20

Jeg skal til at bygge lidt om i min lejlighed, og vil i den forbindelse gerne have lavet mig en ny dør ved at slå hul i en eksistrende mur.

Hvordan sikrer jeg mig, at der ikke gør ledninger eller vandrør i den mur. Det bille være lidt trist at ramme ind i sådan noget jo...

Kommentar
Fra : knudsenfyn

Dato : 11-06-06 10:45

Du skal bare købe en søger i byggemarkedet :)

Accepteret svar
Fra : thomas2610

Modtaget 10 point
Dato : 11-06-06 11:24

Du skal først finde ud af om det er en bærende væg du vil slå hul i.

Jeg mener så også at du skal have tilladelse fra boligforeningen, og du skal sikkert også en tur forbi teknisk afd. i din kommune. (Her er jeg ikke sikker).

Du vil ofte kunne finde tegninger over bygningen, i teknisk afd (byggeteknisk afd.) Hvis det er i København så er det på Ottiliavej. Husk at få matrikkel nummer med, men ellers er de meget flinke til at hjælpe, de fleste steder.

Hvis du ikke er sikker på om der er ledninger, så kan du bruge en søger (som vejledning) (Som knudsefyn skriver) og så ellers gå forsigtigt i gang. Så hvis du finder ledninger ol. Så kan du få dem lagt om.

God arbejdslyst.

Godkendelse af svar
Fra : Benge

Dato : 11-06-06 12:22

Tak for svaret thomas2610.