/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
200 point
Fra : granslam
Vist : 851 gange
200 point
Dato : 10-06-06 18:36

ja her er 200 til det dejlige grilvejr
først til mølle

Granslam

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 210 point
Dato : 10-06-06 18:42

Og så fortsætter du da bare her!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-06 18:43

Grillvejr, he he, vi skal bare have koldskål

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 10-06-06 21:13

koldskål Uhmmm det er mange år siden jeg har fået det
jeg kan nemlig ikke få fat i kærnemælk her hvor jeg bor så må pænt undvære piv piv men ellers kan vi sidde ude og grille 8 mdr om året

varm hilsen fra Mallorca ( ja det er der jeg bor )

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-06 22:29

mallorca.... bare jog i det, jeg hader vinteren og ville gerne bytte bolig for nogle liter kærnemælk

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 10-06-06 22:56

Er der ingen mejerier på mallorca ? man kan da købe mælk der, hvad er kærnemælk egenligt, er det ikke et biprodugt af smørfremstilling? da må da værer en mejerist her på forummet !!!! blandt de 195140 personer der er brugere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-06 23:11

blunderbluss.... her kan du læse om hvordan man fremstiller kærnemælk.... men sig det nu ikke til mallorca, vi er jo da ved at lave en byttehandel

http://www.arla.dk/C1256FA800483D00/O/kaernemaelk.html

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-06-06 23:21

To liter Kernemælk for mallorca - hvis det er i nærheden af Tereno.

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 10-06-06 23:33

Hej Nordsted1 , det var nogle intersante link, min tanke var at Mallorca selv kunne fremstille kærnemælk hvis han / hun fik kontakt til et lokalt mejeri. men ved nærmer eftertanke så har jeg da aldrig set køer på mallorca. men de bruger vel hellerikke hotelles pool.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-06-06 23:44

Mælk fra Mallorca............yes
http://augieland.blogs.com/augie_land/2006/05/labroche_734_bi.html
Before the dessert...
Little plate of cheese with nuts compote & P.X. syrup
A cow's milk cheese from Mallorca with almond zest, a dot of reduced Pedro Ximenez, a nut compote, and a twist of black pepper

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 11-06-06 00:31

et par litter ville være skønt hmm om dagen jo her er køer (du ved nogen skal jo lave de tyre som de så fælt slagter i tyrefægtning) men et mejeri hmm det må jeg lige undersøge jeg har snakket med andre danskere der også bor her nede og de savner også kåldskål piv men tjekker lige det i har skrevet og nej jeg bytter ikke hus heller ikke for et par litter kærnrmælk hmm men måske for 1,2 mil €

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-06 09:35

1,2 mill €... øv så kan jeg da få hus allevegne, troede lige vi havde en aftale mallorca

Godkendelse af svar
Fra : granslam

Dato : 11-06-06 09:44

Tak for svaret IceCap.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-06 09:54

øv granslam du har allerede lukket tråden, jeg var jo ikke færdig med at forhandle med mallorca