/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford fiesta 96 elrude-problem
Fra : H_Lambert
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 10-06-06 16:54

Hej

Jeg har i vinters købt en Ford Fiesta CL fra 96, hvor der er monteret elruder. Ruden i venstra side virkede ikke da jeg købte den. Har ikke taget mig sammen til at kigge på den før nu, hvor temperaturen stiger. Jeg fandt ud af at den var gal med kontakten. Jeg har nu sat den fra føresiden på, men ruden kører meget langsomt, og Motoren har store problemer med at få ruden op og ned. Nogle gange går den helt i stå og må hjælpes. Motoren bliver også meget varm.

Jeg har regnet mig frem til at der er noget der ikke kører som det skal, men kan simpelt hen ikke finde ud af hvad der er galt.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh

Hans Lambert Pedersen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-06-06 18:42

Du må demontere dørbetræket og se hvad der er galt.
alimak

Kommentar
Fra : H_Lambert

Dato : 11-06-06 13:49

Det har jeg gjort.. kan umidelbart ikke se hvad der er galt.

Ikke nogen der ved hvad der "som regel" er galt med sådan nogle elruder? Det skal nævnes at den har stået stille i over et halvt år.

Hans

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-06-06 00:32

Jeg ville have demontert på den andre døren også og sammenlignet, så er det lettere at se om det er noget på den mekanisme derikke er som på den andre siden.Har set flere gange at en skrue er løsnet så mekanismen trækker skævt. eller at ruden er hoppet ud af sit spor.
alimak

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 15-06-06 00:29

I et sådan tilfælde skal man skille motoren fra ruden og vurdere om motoren kører i et normalt tempo når den er sluppet fra ruden, og så har man også mulighed for at manuelt at føre ruden op og ned og ligeledes vurdere om den går trægt. Så ved man om ruden skal repareres eller motoren evt. udskiftes, her kommer det jo an på hvor meget fagkundskab der er indenfor rækkevidde.
Mvh. K.