/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billede størrelse
Fra : ibship
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 10-06-06 16:35

hejsa
Er der nogen der kan hjælpe mig med at fortælle hvordan jeg gøre et billede minder ( fra 1.6 MB til 500 kb) ?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-06-06 16:57

Prøv at kopiere det, og så indsætte det i paint....

det program finder du under programmer, tilbehør...

ind under billede stræk og vrid...

eller højreklik på billedet, og overfør det til postmodtager, og send det til egen e-mail, der bliver du spurgt om du vil beholde størrelsen eller gøre det mindre...

forudsætte XP

good luck

Henrik

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 10-06-06 17:03

Hej har du et foto/tegneprogram
ACDSEE (det kan du selv stte /og se str. p)Sg p: www.google.com eller Pixasa det er et godt gratis program. Det er meget nemt at formindske eller forstrre sine billeder.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-06-06 17:03

Hvilket billedprogram har du, ibship?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-06-06 17:38

det kommer også lige an på om det er et jpg/tiff/gif/bmp billedformat.
ACDSEE er ok men bestemt ikke gratis http://www.acdsee.com/

Paint kan måske..

men hos http://www.extrafilm.dk/ finder du et dejligt ment foto/billedprogram
og det er gratis det kan downloades, men hvis at du tilmelder dig,
så sender de det på cd + en tom cd-r til hvis du vil sende billeder til tryk.
det sender dig en mail ca hver månede med gode fototips.
Ja og så får du også et online fotoalbum, så du kan dele billeder fra ferien med fammillien.
Kan kun anbefales.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-06-06 17:40
Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 10-06-06 18:00

Her er det mest effektive lille GRATIS program jeg har mødt på nettet.

http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Foreslag:
1) lav en mappe:2006-juni- Min lillebror
2) lav en mappe: 2006-juni- Min lillebror_B

så har du dit "MASTERfoto" I MAPPE 1
og B foto til at sende over nettet i MAPPE 2

Lav billederne 600 - 700 i bredden - så kan næsten alle modtage dem når du sender dem over nettet. (også de med tlf. forbindelse)

Desuden gemme dette pixresizer program alle data - som du får frem ved at højreklikke på fotoet og vælge egenskaber. Avanceret fortæller alt om dit billede f.els hvilken dato & tidspunkt der er taget.

God fornøjelse
Ji9

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-06-06 18:17

Ji9 -> dejligt program du linkede til
Takker

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-06-06 19:41

Hvilket program har du til billedbehandling?
Skal billedet have samme mål i bredde og højde?
Skal det bare fylde mindre og dermed blive en dårligëre kvalitet kan du bare gemme det i jpg format. Det fylder næsten ingenting, men kvaliteten er meget dårlig.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 10-06-06 20:49
Kommentar
Fra : webersen

Dato : 10-06-06 22:46

Hvis du har photo shop eller paint shop er det lige til at gå til.
F.eks. brug paint shop, åben det, åben det billede du vil lave mindretryk og hold "shift" nede tryk på S, nu kommer et lille vindue op, her kan du se billedet str. nu og du kan rette det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-06 10:02

Jeg vil også gerne takke Ji9

Fin lille ting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-06-06 13:17

Jeg giver molo ret

Har svært ved at se den person der har Photoshop(6-14000kr.),
PaintShopPro(1000-) uden at vide hvad det bruges til.
Ellers ville jeg da gerne foreslå Maya eller 3dmax studio eller Painter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-06 17:12

natmaden -> ..eller : http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-06-06 17:51

Takker