/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tranebærsnaps?
Fra : annexxx
Vist : 2669 gange
40 point
Dato : 14-12-02 23:05

Er ved at forberede julegaver, og har fundet, i en bog, en meget mangelfuld opskrift på tranebærsnaps (Som jeg alligevel har fulgt!). Jeg har blandet 2½ dl snaps med 225 g tranebær og 225 g sukker og stillet det til side. Efter tre uger, står der, skal det filtreres, og efter endnu en uge filtreres igen. Det jeg ikke helt kan finde ud af, er hvad der så skal ske. Skal tranebærene sies fra, således at jeg står tilbage med en lille sjat snaps på 3-4 dl? Skal tranebærene blive i blandingen? Eller, det har jeg nemlig ladet mig komme for øre, er denne portion blot et koncentrat, der så skal blandes op med alm. snaps tilsidst?

Annexxx

Accepteret svar
Fra : bente64

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-02 23:40

Som du kan se på dette link må det være et koncentrat som skal blandes op:

http://www.drambryg.dk/urt%20tranebaer.htm

MVH Bente

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-12-02 23:50

> Efter tre uger, står der, skal det filtreres, og efter
> endnu en uge filtreres igen. Det jeg ikke helt kan finde ud af, er hvad
> der så skal ske. Skal tranebærene sies fra, således at jeg står tilbage
> med en lille sjat snaps på 3-4 dl? Skal tranebærene blive i blandingen?

Bærene skal (højst sandsynligt) filtreres fra 1ste gang. Man filtrerer anden
gang, pga. bundfald fremkommet under lagringen.

> Eller, det har jeg nemlig ladet mig komme for øre, er denne portion blot
> et koncentrat, der så skal blandes op med alm. snaps tilsidst?

Du _skal_ jo ikke blande det op med snaps, hvis du kan lide koncentratet
Men en hvis form for efterjustering er sikkert at fortrække. Smag dig frem.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*