/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Autoradio
Fra : pabloj
Vist : 609 gange
300 point
Dato : 10-06-06 08:46

Hej.
Jeg skal for første gang købe en autoradio, selvom jeg har haft bil i næsten 40 år.
Det skal bare være en almindelig en, der skal være rds og trafikradio, jeg ved ikke hvad det hedder, der skal også være cd afspiller i den.
Er der nogen der kan foreslå nogle gode stabile fabrikater eller nogle jeg skal undgå.
Jeg skal til fødselsdag, så jeg vender tilbage senere.

Jes

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 160 point
Dato : 10-06-06 08:53

mit foreslag til dig, er:

gå i Thansen, køb en forholdsvis billig radio. Den kan alt du skal bruge. Du er jo nok ikke typen der spiller så bilen falder fra hinanden, så en billig er helt fin, god lyd ved almindelig højde af musik.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=711561851&n=1200242433&pn=1227263728

Eller tjek søndags reklamerne, fra Bilka, Kvickly osv. Køb en under 800-900 så får du det du har behov for. Mærket er i den prisklasse ikke så væsentlig, da electronikken er en sammenblanding af de samme komponenter.

Held med den

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 10-06-06 09:31

Til dels kan jeg godt give troldenesdhb ret... men så igen:

Discount bilradioer har ofte placeret knapperne lidt ulogisk, det et vigtigt at du kigger efter om de primære funktioner er nemme at komme til, og at teksten på knapperne er tydelig.

Aldi har haft produkter hvor dette ikke var tilfældet.. Disse har tillige så meget blåt lys i displayet at man på det nærmeste bliver blændet af radioen.

Vær iøvrigt opmærksom på at nogle af de mindre kendte radioer IKKE modtager radio ret godt..

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 10-06-06 13:18

hey, drop atlt det Thansen lort, og køb noget pioneer, det er ikke dyrere, men tilgengæld holder det meget bedere, tjek evt på www.abc-electronic.dk, der finder du dem billigst..

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 10-06-06 13:59

du virker overbevisende zibas, specielt fordi dit link ikke virker

http://shop.abc-electronic.dk/product.asp?product=354&sub=1&page=1

den er da go nok, men tror ikke på, at der er specielt bedre komponenter i, end de andre i den prisklasse.

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 10-06-06 19:24

Men kvaliteten og betjeningen er da længder bedere en THansen's autoradioer

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 11-06-06 12:12

Tak for svaret troldenesdhb.
Jeg var så heldig til den fødselsdag jeg var til igår, der var en ung mand der lige havde købt en ny radio, der sikkert kunne splitte en bil ad med lydstyrken, så jeg kunne få den gamle. Det er en Sony med det på jeg skal bruge.
Jes