/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ghost
Fra : hugo34
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 14-12-02 22:53

Hjælp

jeg har xp på ntfs hardisk delt op i c og D

Skal lave et gost af c kun

bruger jeg ghost 7,0 så viser den den vil lave et image på 38187 det vil sige 7 cder
det er mange .-( jeg har kun xp og ofice på . jeg har hørt mange bruger ghost så jeg ikke skal bruge timer på og ligge cder ind

hvad gør jeg ?

skal jeg bruge ghost wisard ? når jeg skal lave image kun af c ?

jeg kan godt lave disk så den starter op , så kommer jeg ind hvor jeg kan sætte den op til mit brænder drev , siger ok . så viser den 38185 mb det er sgu meget ,jeg kan ikke vælge

hvad gør jeg?

findes der et program der er lettere ? eller en info på dansk?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-12-02 23:12

Hvis du kun har WinXP + Office på harddisken, kan det kke passe er de optager plads for 37GB

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 14-12-02 23:16

Nej og det kan heller ikke være meningen at du bruger 2 forskellige logins med det samme spørgsmål. Vel hugo34 aka hugo37 ??

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 14-12-02 23:38

Prøv i stedet med Drive Image http://www.powerquest.com/driveimage/

I mine øjne et bedre program, dog samme princip, men mere logisk. Jeg er sikker på at det vil gå som smurt, hvis du forsøger dig med dette. :)

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-12-02 23:44

Att: Zonker
Har du en god forklaring på, hvorfor du har lavet "Formodet svar" på din bemærkning, som ikke har noget med spørgsmålet at gøre.

Kommentar
Fra : hugo37

Dato : 15-12-02 01:17

jeg har haft 2 login

det ene kunne jeg ikke huske , men da jeg havde spurgt på det første
kom jeg i tanke om det andet ! hvad også var fint der havde jeg optjent 700 point

tak for jeres svar !

jeg vil prøve

drive image

det er sandt den brænder 38185 mb ...fatter ikke hvorfor

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-12-02 01:48

Hej hugo

Når du har fået løst dit problem, husk så lige at logge ind her
som hugo34.
Ellers vil du ikke få mulighed for at acceptere noget som svar.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 15-12-02 09:54

Vil bare sige jeg er enig med rkl - brug Drive Image - det er 1000 gange bedre.

Kommentar
Fra : hugo34

Dato : 15-12-02 10:10

Hej

Tak

jeg har nu downloadet power image , det ser meget nemt ud

Skal man ikke bruge boot disk som i symantec ghost?

jeg har nu slettet mit c drive igår , og inden lavede jeg et image af c og lagde det på d drevet . Hvordan kan ligge image på igen og så fra D drevet ? når man står i dos promt?

Det kunne jeg ikke finde ud af , så jeg måtte ligge den almindelig på igen
nu fylder mit c drev med xp og ofice xp 2 giga , tør ikke tænke på hvis jeg ligge andre programmer på spil og lign hvad den så kommer op på , og hvor mange cder man skal bruge på et image

Er jeg forkert på den ?

Glædelig jul og godt nytår

er jeg tæt på ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-12-02 10:25

Daws Hugo
Jeg tror ikke du kan forvente mere hjælp fra folk herinde,når du acepterer sådan et formodet svar der kom fra Zonker, der intet har at gører med det spørgsmål som du har stillet,det er ligesom at tage pis på alle de andre herover der virkelig forsøger på at hjælpe dig.
MVH Brian

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-12-02 11:38

Hej Hugo,

i ghost har du mulighed for at klone harddisken "fysisk" eller partitionen... der ka' være flere ting på spil... 7 CD'er a ca. 700 Mb er 4.900 Mb, nu ved jeg ikke lige hvor meget data din XP, office og andre ting fylder på harddisken... men hvis du f.eks. ikke har valgt at komprimere det ka' det evt. godt fylde det antal du har nævnt...

men det er lidt svært at vide noget om på nuværende tidspunkt da jeg ikke ved hva' du har gjort... umiddelbart lyder det som om du har lavet en klonning af den fulde harddisk... dvs. den "fysisk" ta'r et billede af hver eneste sektor... og havde du haft mere end XP, office og hva' ved jeg.... havde det nok fyldt mere end 7 CD'er... idet den så ikke ku' pakke dem nær så meget ned da tomme data sektorer ka' komprimeres mere end en der er data på....

hvis det er harddisken du har klonet vil jeg foreslå dig at vælge at klone partitionen i stedet for... så kloner den kun softwaren der ligger på den pågældende harddisk hvor partitionen ligger i dette tilfælde så drev C:\ så sku' du med ghost ku' nøjes med 1 højst 2 cd'er afhængig af hvor meget det ka' komprimeres og hvor meget dine data fylder på din harddisk (partitionen på drev C:\)...

den måde du henter dit billede ind på, er modsat den måde du har gemt den (lavet dit image på)... hvis du f.eks. har den liggende på drev d:\ så vælg billede filen der ligger der, og vælg drev c:\ som destinationen det ska' lægges ind på... jeg ved ikke lige hvordan du gør med "drive Image" da jeg ikke har afprøvet den endnu... men det er fremgangs måden med Ghost...

hvis du har flere spørgsmål, så bare stil dem, jeg vil smide et abonnement på dette indlæg... hvis jeg sku' overse det da jeg får en del mails... og mail herinde fra nogengange er nede og lige pludselig kommer der en ordenlig dynge mails efter det er kommet op og kører igen... så ka' du evt. maile mig på strarup@worldonline.dk så sku' der da være en change for at jeg ser den... har desværre lidt travlt for tiden... men jeg vil godt hjælpe dig med at få din ghost til at kører...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-12-02 14:20

Hotpop hvad i alverden underbygger du det postulat med ?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-12-02 15:10

Hej briani

Jeg tror ikke, Hugo er klar over, at man kan
acceptere en kommentar som svar.

Hej Hugo

Læs nærmere her: http://www.kandu.dk/dk/tip/2484
Og husk det så lige til en anden gang.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-12-02 23:39

"hugo34" <hugo34.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:6LNK9.65962$HU.5158819@news010.worldonline.dk...
> Hjælp
>
> jeg har xp på ntfs hardisk delt op i c og D
>
> Skal lave et gost af c kun
>

Der er noget som tyder på at du laver en ghost af hele C-drevet.
Du skal lave en ghost med local/partition til image.

Mvh.
Torben