/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Udfordring til kloge hoveder.
Fra : Tikker
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 09-06-06 10:43

Jeg efterlyser en film, som jeg har set for mange år siden. Den omhandler menneskelige dårskaber og sære forhold. Jeg husker primært 2 indslag:
1. Et ø-samfund, som levede af fiskeri men hvor hajerne åd så mange fiskere at der blev mangel på mænd. Man så mændene flygte ud i junglen eller klatre op i palmetræer for at undgå elskovssyge kvinder.
2. Et junglesamfund, som grænsede op til en nyanlagt flyveplads. De opfattede flyene som guder, der gæstede de hvide mænd. De ville gerne opnå det samme og byggede derfor en kulisse lufthavn af naturmaterialer for at lokke flyene til at lande der - og var skuffede over at det ikke fungerede.

Jeg skal bruge det sidste billede i forbindelse med arbejde: Konceptet er jo ganske almindligt i vores verden: En kvalificeret person laver en IT-løsning eller en procedure. Nogle som ikke er så kvalificerede ser dette og laver noget tilsvarende. Men de har ikke forstået opgaven og det kommer aldrig til at fungere. Dette findes der masser af og det understøttes af anti-autoritære holdninger og mangel på vilje til at tage ansvar.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-06 13:18

Jeg kender godt historien om 'fly' efterligningerne og mener det var indfødte fra Papua New Guinea der byggede disse under II Verdenskrig?

Måske flere informationer her?

http://www.nmnh.si.edu/naa/whatsnew2003_11.htm

</MOLOKYLE>