/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
carl christian andersen 1849
Fra : krizz20
Vist : 673 gange
297 point
Dato : 09-06-06 09:43

jeg søger efter carl christian andersen han er fra 7 nov 1849 i københavn

CARL CHRISTIAN ANDERSEN. Olie på lærred. Vue fra altan over sydlandsk landskab. Signeret C Chr Andersen, samt dateret marts 86. Dedikeret "Efter Philipsen". 135 x 165 (158 x 189). Fremstår med afskalning på ca. 1,5 cm.
"C.C. Andersen var i sin samtid en værdsat maler. I løbet af 10 år udstillede han på Charlottenborg 30 billeder, hvor over halvdelen var solgt inden åbningen, de fleste genrebilleder. Men hans lyst og evner stod også til historiemalerier og portrætter, både malede og raderede. En varm interesse nærede A. for arkitektur, holdt foredrag om det gamle København og udgav 1902 folioværket Kjøbenhavns Slot. Og han nåede også at begynde udgivelsen af Danske malede Portrætter 1894 sammen med E.F.S. Lund, inden sygdom ramte ham og nedsatte hans arbejdsevne." Mellem 1882 - 1883 rejste Andersen i både Spanien og Italien". (Efter Weilbach).

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 297 point
Dato : 09-06-06 17:41

Så nok ham her? Hed han også Sophus??
"
ANDERSEN, Carl Christian Sophus      Birth Date:   9 Aug 1849
   Christening Date:   2 Dec 1849   Recorded in:   Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
   Father:   Lars ANDERSEN
   Mother:   Charlotte Amalie EWALD
"
Nu har du hans forældre, er det dem du søger???
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-06-06 17:47

Og her har du hans ældre søskende
"
ANDERSEN, Hans Peter Christian   Bir   1840   Denm   Kobenh
ANDERSEN, Niels Evald   Bir   1841   Denm   Kobe   Kobenh
ANDERSEN, Niels Linius Evald   Bir   1843   Denm   Kobenh
ANDERSEN, Niels Evald   Bir   1844   Denm   Kobe   Kobenh
ANDERSEN, Cecilia Amalia   Bir   1845   Denm   Kobe   Kobenh
ANDERSEN, Jens Cecilius   Bir   1848   Denm   Kobe   Kobenh
ANDERSEN, Carl Christian Sophus   1849   Denm   Kobenh    alle med
Fa:   Lars ANDERSEN
Mo:   Charlotte Amalie EWALD
"
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-07-06 12:17

Jeg gentager...udyber...

Er det hans kunstner -liv -værker som maler, du efterlyser?
eller
Er det hans slægt; forfædre, aner??
eller
Er det hans familie; kone, børn og deres efterkommere???

hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 10-08-06 14:30

DET ER NOGEN BILLEDER OG NOGEN AF HANS SLÆGTNINGE HAN KONE

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 13-08-06 17:34

det er han værker meget gerne

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 29-10-06 13:43

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-06 17:05

Har været ude at rejse...

Vi blev vist ikke helt færdige med dit spørgsmål,
men tak alligevel for de mange points, Svend