/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
trådløs internet
Fra : janik
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 08-06-06 22:52

Vi har fået trådløs internet i byen og det kører fint.
Jeg modtager det med en antenne og ned i en access point og den i min pc
uden problemer, men den rouder jeg har en d-link 524 kan jeg ikke
få til at kører med access pointen .
Jeg får tildelt en dhcp fra ap og til min pc og kan skrevet den i rouderen
Statistik ip og fik den til at kører lidt men så går det galt igen.
Lyder lidt uforstående men jeg er ikke så stærk på det felt.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-06-06 23:00

Jeg synes du skulle give din kone lidt opmærksomhed, for hun elsker dig faktisk

(til dem der ser undrende til: ja, det er hans kone )

Kommentar
Fra : janik

Dato : 08-06-06 23:01

Ja det skal jeg nok

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-06-06 23:05

dejligt

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-06-06 01:54

Hm...

Kræves jeres udbyder en godkendelse med brugernavn og adgangskode ?
(så har udbyder nok en vejledning til en router opsætning)

Nogen steder hvor man her trådløst netværk (f.eks i Maribo) er det nok at sætte en switz på.

Hvis det er en opsætningsfejl eller den bare bruger dine gamle indstillinger. Mener jeg at du kan resette din router med at putte en kuglepen i rygggen af din router. Så skulle den starte helt frisk og jomfruelig.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-06-06 19:37

Du skal nok lige forklare det rette sammenhæng.
Den enhed der modtager det trådløse signal fra udbyder; er det et leveret AP, eller er det din egen router der modtager det.

Hvordan registrerede du dig første gang?

Noget kunne tyde på at du er fastholdt på en bestemt MAC-adresse. Når du så forsøger at sætte et anden net-enhed til, så er det du er en ukendt bruger.
Derfor kunne det tænkes at du skal lade dig genregistrere via din router, da den har en hel anden MAC-adresse.

Grunden til at du bliver indentificeret på din MAC-adresse er, at der er mange andre der benytter den samme sender/modtager hos udbyderen. - Alt kommunikation der skal tilfalde dig, bliver dirigeret via den tildelte IP-adresse, dersom det er den rette MAC-adresse der sidder i den anden ende.

Når først du får din router til at koble sig op, så har du dit eget lokale netværk, som er adskilt fra det globale. Du kan derfor næsten gøre som du vil inden for det lokale net.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 12-06-06 23:15

Vi har samme hver vores mac adresse så der ikke er andre der kan
bruge vores net.
Min ap har jeg sat op med adresse og mac som jeg har fået fra vores udbyder.
Det er at privat anlæg og det kører fint med min pc og et krydset netkabel.
Men routeren en d-link 524 kan ikke modtage mac adressen fra apèn.
Access pointen er en trendnet tew-450 apb og den modtager signalet
fra en antenne som jeg har opsat.
Det er som om ap ikke sender videre til router eller der er en konflikt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-06-06 23:39

I det AP fra din udbyder, må der være en udgang til kabel RJ45. Den skal forbindes med din D-Link's WAN port, og dit AP i D-Link skal så sende videre til dine lokale maskiner, der måtte køre trådløst.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 14-06-06 23:06

Ja det gør jeg og det er det der ikke virker ap ville ikke sende
det videre til routeren .
Det virker som en konflikt for når jeg sætter den i min pc kører
den fint .