/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Begynder Guitar
Fra : Laatze
Vist : 496 gange
50 point
Dato : 08-06-06 21:08

Hey, Jeg vil til at spille guitar. Jeg vil starte elektrisk og til undervisning.
Jeg har omkring 1500 til den(maks)

Hvad syntes i jeg skal købe:
http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=34181
eller
http://guitar.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=13617

Begrund gerne hvorfor (:

Kommentar
Fra : Laatze

Dato : 08-06-06 21:15

Har også hørt en humbucker-pickup skulle være vigtigt hvis man skal spille hård rock og metal det er det jeg skal spille(+punk). Er det i disse modeller?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-06-06 21:16

Tja,,,spild af penge, hvis du ikke kender noder.

ELLER har gehør.
Hvilket vil sige du kan spille enhver node, bare efter du har hørt den EN GANG.

Kommentar
Fra : Laatze

Dato : 08-06-06 21:32

Dejligt med nyttelige kommentare

Noder kan læres.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-06-06 21:35

JAMEN hvorfor dog SÅ spørge, når købet er i hus.

KØB en hund, det kan læres,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,senere.
Sorry

Kommentar
Fra : Laatze

Dato : 08-06-06 21:45

Det ville være dejligt hvis du ville læse mit spørgsmål og hvis du ikke har noget vedr. spørgsmålet så mail/privatbesked eller hvad fuck man gør herinde - Tak!

Jeg er i tvivl hvilken en af pakkerne der vil være det bedst mulige køb.

Undskyld.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 08-06-06 22:16

Du skal ubetinget købe en guitar med humbucker pickups og ikke single coil. Du kan se forskellen: singlecoil har én række (6 stk) af de små metal hoveder , der sidder under hver streng. Humbucker har to rækker. Der er himmelvid forskel på lyden, og lige så stor forskel på den musik, de skal bruges til. Humbucker har et langt større output, og en kraftigere lyd, samtidig med, at de på grund af deres konstruktion ikke støjer nær så meget. Humbucker til metal og rock !!!
La' vær at købe nogle af disse pakker. Brug de 1500 på en bedre guitar og vent så med forstærkeren til du har flere penge.
Emner:
Epiphone (Gibsons datterselskab) G310 SG Ebony eller LP Special II Ebony eller andre modeller.
Gibson er altid godt (og dyrere).
ESP - Ibanez, og Schecter er også gode bud. Søg selv.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-06-06 23:23

[CITAT]Hey, Jeg vil til at spille guitar. Jeg vil starte elektrisk og til undervisning. /[CITAT]

Hvad FANDEN vil med et instrument, du ikke kan spille på.
Eller er det bare PUNK og unoder--------som du skriver kan NODER læres.
Men ville da nødig være din LÆRER.
Og hvad jeg laver her.........
jeg laver unoder,,,,,,,før du får noget at pille med........

Tvivler på den bliver nrugt til at spille Bach MED.

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 09-06-06 11:04

Hej Laatze...
Det er bare med at komme igang! den vigtigste del har du klar og det er lysten til at spille!
Vil sige at det er ligegyldigt hvilken guitar du starter med for bliver du god eller får fat i det køber du sikkert en bedre guitar senere hen!
1500 er ikke mange pange for en elguitar når du også skal have en Amp med!
Oh det med humbucker siger ordet i seg selv! på en single coil pickup er der en smule brummen/hum fra pickuppen. Med humbucker slipper du for den støj.
Bare kom i gang!
Coincident

Kommentar
Fra : Laatze

Dato : 09-06-06 14:09

Hvad med denne her: http://www.thomann.de/thoiw12_artikel-186493.html?sn=a50b81038cae486914d01ee30b76d6a1

Tusind tak for nogle rigtige gode svar myg og coincident!

Sofus.dk> Du er blacklisted hvis du vil mere kan du kontakte mig uden for tråden - Tak.

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 09-06-06 14:31

Det ville være et rigtigt godt køb selv for en der er øvet!
kom du bare igang!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-06-06 15:36

For ikke så længe siden læste jeg en test i en af de større aviser, hvor en af kendis'serne testede en bumke billige startset's . Generelt fik de tommelen op, omend der var forskel i kvali'en. Men pakkeløsningerne gav rigtig god value for money.

At pege på den ene eller den anden er noget nær umuligt, idet kvaliteten kan svinge betydeligt inden for samme mærke. Generelt er både spader og amp's af kinesisk oprindelse i den prisklasse, og født med forfærdentlig strenge. Men oftest er de helt fine, når der kommer et nyt sæt strnge på. Ligeledes kan investering i et ordentlig kabel også gøre underværker.

Derfor - prøv det, prøv det. Og taber du lysten har du ikke brugt en formue.

-> Sofus, hvorfor anvender du Arne Jakobsen retorik?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-06-06 19:43

ESP sættet kender jeg ikke, men jeg kunne godt tro, at det var noget for dig. ESP laver normalt nogle udmærkede ting.
Det gør Fender Squire og mange andre også, men det er ikke sagen til dig, når du koncentrerer dig om den hårde musik. Så hedder det humbucker og gerne af den "tungere" type.
Som coinsident rigtig siger, så køber du alligevel noget bedre, når du har vist Sofus, at du er seriøs omkring det her
Så til en start, tror jeg godt du kan stå i dette sæt. Det er ikke for dyrt incl. den lille øveforstærker.
Den kan godt bruges langt hen ad vejen. Jeg har selv en lille Fender Squire 10W stående, som jeg af og til bruger til en øvning herhjemme - ved siden af står min Marshall TSL100 med 4x12" kabinet så og lytter på
God fornøjelse