/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Gave til veninde.
Fra : swingpigen
Vist : 1322 gange
50 point
Dato : 08-06-06 16:28

Heej alle..

Min veninde og jeg har været veninder i næsten 10 år, vi har gået i klasse sammen, men er lige gået ud af skolen. D. 21/6 er der afslutning på skolen og jeg vil gerne give hende en lille gave, men jeg er totalt blank!!

Er der nogle der har nogen ideer? Vil nemlig ikke bare give hende et sæt undertøj eller nogle smykker (det sædvanlige)

hilsen swingpigen

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-06-06 16:34

Hvad har hun af interesser, og hvilke interesser har i haft sammen?

Kommentar
Fra : swingpigen

Dato : 08-06-06 16:37

øhh det er sådan lidt svært at svare på synes jeg, vi er jo piger vi shopper og hygger og sådan ikke noget bestemt vi går op i..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-06 16:38

Skal hun læse videre? Har I en fælles passion for nogle emner?

Kast en masse ord, du forbinder med hende og jeres venskab, på bordet.

Så kommer der nok et eller andet, vi kan hive fat i.

Hanne

Kommentar
Fra : swingpigen

Dato : 08-06-06 16:48

altså hun skal på gymnasiet, jeg skal på efterskole så vil gerne give hende noget så vi husker hinanden.

men hun er lav jeg er høj
hun spiller meget håndbold, jeg hader sport.
vi elsker at shoppe, og kritisere vores kærster (sødt ment)
vi nyder at fyrre den af sammen på et dansegulv.
vi tygger altid tyggegummi, og nasser af den anden når der ikke er mere.
vi drikker altid isvand på restauranter.

ved ikke rigtgit om det er noget plat noget, men lige noget af det jeg kunne komme i tanke om..

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 08-06-06 17:41

Nu da I skal "bort" fra hinanden kan du give hende en menorystick med fælles billeder fra den tid der er gået sammen med hendes yndlings parfume eller spray pakket pænt ind evt med et hjemmegjort gavekort til en middag hos dig som hun kan indløse i fremtiden for bevarelse af kontakten.

Ziggy99

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-06-06 18:14

Hvad pris har du tænkt dig?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-06 18:45

En hjemmegjort collage med billeder, klip og tekst, som du synes, passer på jeres venskab.

Man kan få 117.000.000 ting til Scrapbooking (se bl.a. i Panduro Hobby) - f.eks. små konvolutter, hvor du kan komme små ting i eller helt specielle billeder.

Mere personligt, kan det ikke blive - jeg får sq selv lyst til at lave sådan en collage

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 08-06-06 19:58

.....og et sødt brev med sprayet med "din duft" hvor du fortæller hvor meget jeres vennindeskab har betydet for dig og at du vil savne hende...bla. bla.

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 08-06-06 21:10

Da min efterskole tid var slut fik jeg en minde kasse i fødselsdagsgave af min dejlige veninde. sådan en med små ting og "kan du huske dengang...."-kort. Lidt i stil med collagen, men altså med små pakker i, der hentydede til vores fælles minder. Det var en super gave, som jeg siden tog frem mange gange

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-06-06 21:49

Du skal selvfølgelig finde Jeres aller første skolebillede frem, det skal du så forstørre op i A4 og hvis du er god til billedmanipulation/billedbehandling, så sætter du en lysende ring omkring din venindes og dit eget ansigt

Print ud, køb en sød ramme og voila...

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-06 23:24

Mindekassen tager jeg til mig - det er skisme en god idé!

Også til ældre mennesker, som har alt...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-06 23:25

Nu er jeg allerede i gang med at lave en decopageæske (i tankerne)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-06-06 23:27

Moster Glad - ring og få hjælp af Dronningen, hun er rigtig skrap med klippeklistreting

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-06 23:30

Ved do wa - det gør jeg da.

Når hun kommer på sommerferie herovre, vil jeg lige tage et smut op til hende til eftermiddagste...

Kommentar
Fra : swingpigen

Dato : 09-06-06 21:52

Mange tak for alle jeres gode ideer..

Helt sikkert noget jeg kan bruge.. tror jeg vil tage en æske og så klister billeder hele vejen rundt uden på den, så fungere den både som collage og som "minde æske/kasse"

mange tak

Kommentar
Fra : swingpigen

Dato : 09-06-06 21:55

og så vores første klasse billede sprayet med vores ynglingsduft i æsken selvfølgelig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-06-06 22:22

Jammen, der bliver glædestårer i stride strømme.

Kunne du evt. linke til et billede af det færdige resultat?

Kommentar
Fra : swingpigen

Dato : 10-06-06 18:11

Selvfølgelig kan jeg det Jeg har været inde idag i søstrene grene og købe nogle små træhjerter med en klæbende side som jeg klistre på, og noget brevpapir med hjerte som jeg skriver små ting på. det bliver såå fint

ENDU ENGANG TUSIND TAK FOR HJÆLPEN ALLE

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-06-06 20:08

Det lyder bare herligt, at du har fået god inspiration, så du nærmest er gået i selvsving

God fornøjelse!

Hanne

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 11-06-06 01:03

En rigtig positiv side, med mange gode og velmente råd.

Der har rigtig været gang i kreativiteten.

mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-06-06 11:42

Nu kan jeg jo så ikke lade være med at henvise til min hjemmeside, hvor jeg efterhånden sætter kreative idéer ind til inspiration for alle - (sorry swingpigen - at jeg lige"mis"bruger din tråd)

www.123hjemmeside.dk/hannes-menageri

Kommentar
Fra : swingpigen

Dato : 22-06-06 10:37

Aij!! Nu lovede jeg jo at linke et billede, MEN afleverede gaven igår og har selfølgelig glemt at tage et billede af den.

Men i kan ellers tro den blev fin.

Endnu engang tak for hjælpen alle

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-06-06 12:34

Du kunne ikke snuppe et billede alligevel når I ses?

Kommentar
Fra : swingpigen

Dato : 24-06-06 00:00

jo jeg kan.. men der går nok lidt for nu hvor det er ferie og sådan, hun skal til USA snart såå.. men skal nok sige til når jeg har fundet et, hvis du så stadig er interresseret da.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-06-06 10:09

Jamen, jeg er altid interesseret i alverdens kreativitet!