/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Blinker og vil ikke udskrive
Fra : jeb3
Vist : 1644 gange
100 point
Dato : 08-06-06 13:07

HJÆÆÆLP

Jeg har en ældre printer HP DeskJet 890C.

Den har altid fungeret upåklageligt, men nu vil den ikke udskrive. Den står bare og blinker, både for at der ikke er papir i og den lampe, der skal vise den er tændt.
Jeg har prøvet alt jeg selv kan finde på (hvad der desværre ikke er ret meget)
Hvad kan det være??+

Farvepatronen er næsten tom, men den sorte er næsten fuld.

Men det skulle vel ikke få den til at gå i baglås.
Har en del ansøgninger, der skal printes ud, så har viekelig brug for den s.... printer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-06-06 13:11

Tag power fra printer, er din farvepatron tom, skal den skiftes, ellers virker det ikke.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-06-06 13:11

Du skal selvfølgelig montere powerkablet igen.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-06-06 13:14

hæ hæ, det er en af de få ting jeg har prøvet.
Og at slette den og installere den igen (huskede at genstarte computeren)

Da jeg skrev ud den anden dag, var der stadig lidt i, det havde fået en anden farve, men blinker den af det? Den kunne da godt komme og sige: Heeej jeg vil have mere blæk .

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-06-06 13:17

Har den extern powersuply, skal du tage 220Volt siden fra, ellers reesetter PSU ikke.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-06-06 13:18

Jeg har set mange printere med samme problem, der var det fordi, de brugte kompatible patroner.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-06-06 13:25

Extern power suply?

Hmmm, jeg trak begge stik ud for at være sikker?

Den ene er en kompatibel patron, men den har skrevet ud med den før.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-06-06 13:42

Sæt et par originale i, og du skal se, den virker igen, det er min erfaring både med brother og HP

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-06-06 13:44

oki. Det må jeg jo prøve.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 08-06-06 13:56

når den grønne lampe blinker får den data ... eller indeholder data der skal udskrives..
den orange i midten fortæller om der er papir i printeren ...
så der kan være papirstop i printeren et sted ... så se efter det først ...

dog er der et gammelt problem med 890 hvor strømforsyningen står af, og så reagerer den slet ikke på noget, hverken tryk på knapper eller computeren...
det kan du se ved at tage strømmen fra, og sætte den til igen, og blinker begge knapper igen, så er den defekt ... og det betyder i dag... smid printeren ud.. det kan ikke svare sig at re. den

D9N

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-06-06 15:47

Prøv at sætte den til at udskrive i sort/hvid (ikke gråtonesakala)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-06-06 15:58

Hvis den er gået i gang med at udskrive et dokument og du evt. har annulleret jobbet, blinker den til du har kørt siden ud. Jeg har en HP Deskjet 840C - her skal jeg trykke på en knap for at papiret bliver kørt ud - ellers kan jeg ikke starte et nyt printerjob.

Hanne

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-06-06 08:41

Ja det er sørgeligt,
Jeg har en 880c , der printer lyserød , selv i såkaldt sort/hvid/grå billedudskrift.
beviser bare at den bruger farvepatronen, selv i sort/hvid.
Den kan dog skrive tekst, men hele siden bliver lyserød, hvis bare der er en prik grafik.
og det er originale.
Om de er genfyldte eller komptible, ja hvis den ikke kan bruge dem,
så er det kun for at hp selv vil sælge deres eget !
Nu er den sat til side, en ny original koster jo hvad man kan få 1½ billigprinter for.
Sat til side sammen med en 670c, en lexmark, og en olivetti.

Købte en Brother laser til ca.900kr. og har nu råd til at printe.(i sort/hvid/grå).

Et A4 farveprint på hp = ca. 30kr
Et A4 shprint på brother = ca 75øre
Så 900kr er nemt tjent ind igen.
og til udskrift af dokumenter taber blækprinteren, laserudskriften falmer ikke med tiden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 09:27

Natmaden - er det den Brother 2030 som er på tilbud du bruger

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-06-06 09:30

En brother 2030 printer kun i sort

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 09:35

For mig er verden kun sort eller hvid.
Tak peet49 men det er også til s/h print

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-06-06 11:47

ja en BROTHER-HL-2030 Købt hos http://www.prcdata.dk
og ser nu at jeg gav 725kr.+156kr i fragt. altså 881kr.
http://www.prcdata.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=49759914
Jeg er godt tilfreds !

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 23-06-06 11:50

hvorfor beder i ikke bare printeren skrive sort tekst ud med den sorte ???

det kan man med 890 . men vist ikke med de små (880 og 840 ) ...

vh
D9N

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-06-06 12:12

de har fejl på siden den printer ikke 600DPI men 1200DPI
Dog har den for lidt ram til at printe foto i A4 med 1200DPI
ja man får hvad man betaler for.
Når man ser at en blækpatron eller en toner kan printe X antal sider,
er det vigtigt at huske at det er beregnet efter tekst, og at teksten anslås at fylde 5%
altså er faktoren 20 for en fuld side(i en farve).
en hp blæk lover vist 350 sider, altså 350/20 =17.5 side rød/grøn/blå.
forhåbentligt 17.5 side af hver.
Jeg fornemmer at faverne også bruges sammen med sort, er det virkeligt dyrt.
2030 leveres med toner til 1500sider. = 75 sider sort papir(kan sikkert lave mørkelægning på et par altandøre)
en ny toner koster 479kr og agives til at printe 2500sider = 125

men man printer jo ikke med massiv udfyldelse, næ for så er det nok en bøtte maling der skal til

Det må lige nævnes at en laser også skal have skiftet tonertrommel ved side 15-20000
og denne er dyr, men om de der 10 år tror jeg bare at jeg køber en ny.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 12:19

Det lyder fornuftigt................det er også lidt flot med en indkøbsseddel til fakta i faver.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-06-06 12:33

ja til indkøbs/huskeseddelen burde man have en strimmelprinter.
det er møg irriterende at udskrive et telefonnummer på en A4side

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 23-06-06 12:46

eeeeh ik fordi det kommer mig ved, men i stedet for at chatte her inde, burde i så ik istedet prøve at løse jeb3's problem ...

det var ikke en ny printer der blev ønsket, men en løsning af det problem der var på printeren, og at henvise til andre printere gavner da ik en bønne....
hvis ikke i har den fornødne viden, så lad være med at svare på spørgsmål om de emner i ikke magter.

vh
D9N

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-06-06 13:11

På min 840C kan jeg bede om at få udskrevet i sort - meget godt, men så rastererer den det hele.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-06-06 14:41

Jamen så står det i manualen hvorfor at den blinker,
Manualen er også på den medfølgende cd.
hvis du finder ud af at den er løbet tør , og at den ikke tåler kopivareblæk.
så må du købe de originale, som er lige så dyre som 1½ ny billigprinter.
ellers plejer bog&ide at have en billig genfyldningsservice med garanti,
Hvis det ikke virker, så får du en en ny original.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-06-06 14:53
Kommentar
Fra : D9N

Dato : 23-06-06 15:55

Camillasmoster , det hænger sammen med det ikke er tekst du skriver ud, men du kan på en 890 vælge at udskrive tekst med sort ...

til billeder er den nødt til at skrive det med farvepatronen hvos der er farver på, og så blander den de 3 farver for at lave sort, men du kan ikke lave sort af 3 fraver, så derfor bliver det en mørk grå.
er der så en af dyserne der er ustabil, tilstoppet eller andet, så ser det ud af helvede til.

men specielt for 890 er at den har en fejl i strømforsyningsmodulet, så den skal have det skiftet, men man kunne kun få det gjort i 5 år efter prod. datoen , og en ny strømforsyning koster ca 1200.- hvilket ikke kan svare sig...

og med den fejl blinker den første lampe lige efter den er tændt, eller også begynder den på det når den får besked på at udskrive, og den flytter så printerhovedet ud til venstre, og lader det så der.

er det papirlampen der blinker, sidder der en leveler ude til venstre, som ryger op over tandhjulet og ender på den forkerte side, så kan den ikke tage papir, og det skal så løftes på plads igen.

sidste problem med 890 er at den får blæk på kontaktfladerne og det skal så renses af mens den er slukket , der bruges en klud med lidt sprit på , eller en klud med kontaktrens på, og så kan den tændes et par min. senere.

du kan ikke sammenligne en 840/880 med en 890 da de på ingen måder er ens, alt er forskelligt mellem de printere ....

840/880 bruger andre patroner
har extern psu
har et andet pick up system
et andet slæde system
et andet mekanisk system
en anden type software

840/880 afløste 6XX serien og 9XX afløste 870/890/895 serien

D9N

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-06-06 02:27

det er da sikkert rigtigt det du skriver D9N,
men det er jo ikke lige det der bliver spurgt om,
og du dedikere det til moster, men det er dog jeb3 der har stillet og betalt for et svar
dette har så intet med tråden at gøre og er så spild af tid at læse,
nu er der 2 af dem i denne tråd, ja ikke fordi at det kommer mig ved

god week-end

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 24-06-06 13:51

natmaden ah hva ??
har nedenstående ikke noget med jeb3's problem at gøre ?? så syns jeg du skal læse første indlæg igen.

"men specielt for 890 er at den har en fejl i strømforsyningsmodulet, så den skal have det skiftet, men man kunne kun få det gjort i 5 år efter prod. datoen , og en ny strømforsyning koster ca 1200.- hvilket ikke kan svare sig...

og med den fejl blinker den første lampe lige efter den er tændt, eller også begynder den på det når den får besked på at udskrive, og den flytter så printerhovedet ud til venstre, og lader det så der.

er det papirlampen der blinker, sidder der en leveler ude til venstre, som ryger op over tandhjulet og ender på den forkerte side, så kan den ikke tage papir, og det skal så løftes på plads igen.

sidste problem med 890 er at den får blæk på kontaktfladerne og det skal så renses af mens den er slukket , der bruges en klud med lidt sprit på , eller en klud med kontaktrens på, og så kan den tændes et par min. senere.

du kan ikke sammenligne en 840/880 med en 890 da de på ingen måder er ens, alt er forskelligt mellem de printere ....
"

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-06-06 15:30

D9N ja det er allerede skrevet,
Citat
eeeeh ik fordi det kommer mig ved, men i stedet for at chatte her inde, burde i så ik istedet prøve at løse jeb3's problem ...

Det er jo forskelligt hvad vi alle syntes er vigtigt.
Og det må da være op til jeb3, og ikke til dig.

Fuld support til HP Deskjet 890c Printer
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=58743&lc=en&cc=uk&dlc=en&submit.y=5&submit.x=4&lang=en&cc=uk

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-06-06 22:16

hmmm.Nu har jeg købt nye patroner, originale, men den binker stadig. Der er nok ikke ret meget andet at gøre, end at udskifte printeren så. ØV

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-06 23:08

Det var dog en sørgelig og sikkert dyr oplevelse.
kik en ekstra gang om der kunne sidde noget papir smulder hvor pariret kommer ind,
et eller andet sted hvor papiret kommer ind ved tromlen/valsen, skal der også være en lille 'pind'
der kan bevæges, den er en slags kontakt, der sidder sådan at papiret skupper til den,
når det kører ind. måske den har sadt sig.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-06-06 23:10

pinden kan også være en tap, eller en lille 'dims' den skal kunne bevæge sig meget nemt !

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 25-06-06 23:24

99% chance for at strømforsyningen er stået af ...
har trods alt skiftet den ud på en små 7-800 stykker ...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-06-06 23:46

Hvad levere sådan en strømforsyning ?
Ville da tro at den kun levere en spænding,
min på hp880c gør, så den videre opdeling må da ske i printerens elektronik. !

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 26-06-06 00:08

natmaden eh nej, der er en styring i den, hvordan skulle den ellers kunne gå i dvale ??

og som sagt er der forskel på 880 hvor psu er ekstern , på en 890 er den intern, og er forbundet til selve mainboardet med et 14 leders kabel ...

det ville ikke være nødvendigt hvis den kun sku ha + og -

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-06-06 00:36

ok takker,
jeg kendte ikke forskellen !

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-06-06 09:48

okay, hvis strømforsyningen er gået.... hvordan kan den så lyse og blinke????
Spørger måske lidt dumt, men for mig siger det: ingen strømforsyning... ingen strøm.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-06-06 10:28

Tag printerkablet fra, og tænd printeren.
Blinker den.
Kan du foretage dig noget med printeren - trykke på knapper / sker der så noget ???
Sluk printer og comp
sæt printerkablet til og start comp
Er det USB kabel så................start com og sæt kabel til.
Printeren skal ikke være tændt endnu
Start printerprogrammet og snak med printeren ..................viser den fejl
tænd for printeren og snak med den.............er der ændringer.
Hvis du har skiftet lpt kablet (det brede) ud med et der ikke er med tovejs kommunikation,
kan det give lidt problemer

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 26-06-06 11:44

jeb3 det er en intelligent strømforsyning der sidder i den så den kan gå i dvale og standby ...

så det er ikke bare en trafo der sidder der, den har et mainboard for sig selv , og halvdelen af printerens styring sidder på det print, det er kun databehandling og styring af printerhoved der sidder på det andet mainboard ...

vh
D9N

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-06-06 18:26

Okay.

Så kan jeg bedre forstå det.... Tror jeg nok

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-06-06 18:37

jeb3 - har du prøvet det jeg skrev

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 26-06-06 18:46

E.C HP's driver til 890 vil fortælle når der ikke er tovejs kommunikation

det kommer som et advarsels pop op ...

D9N

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-06-06 19:03

OK jeg opg'r.......................................

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-06-06 20:23

jeb3..
har du prøvet ,
Fuld support til HP Deskjet 890c Printer
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=58743&lc=en&cc=uk&dlc=en&submit.y=5&submit.x=4&lang=en&cc=uk

der er også online diagnose og test af printer,
i manualen kan du slå op hvorfor at de blinker.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-06-06 20:32

dansk manual
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/manualCategory?lc=en&cc=uk&dlc=en&product=58743&lang=en&man_lang=da

læs den venligst, især om blinkende lamper og dansk supportnr.
Virker lidt ,, hmm,, men nu har jeg læst den !

online Troubleshooting & Diagnostics
http://h30155.www3.hp.com/ediags/gs/

over and out !

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-06-06 11:36

ec. prøver det i aften.
Jeg har fået ny kæreste, så har brugt en del tid hos ham.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-06-06 13:32

den

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-06-06 13:45

Nemlig, den er sgu da skøn.
Og han er bare den dejligste. hehe

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-06-06 14:11

Ja det siger min kone også,,,
altså om mig

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-06-06 22:26

he he, der er heldigvis mange dejligste i dette land.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 09-08-06 11:22

Tak for svaret natmaden.