/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Overførsel af signal fra PC til TV uden ~
Fra : Sterndorff
Vist : 602 gange
20 point
Dato : 14-12-02 17:59

Jeg har en bærbar computer, en Toshiba Satellite 1700-500 med DVD-afspiller. Computeren er ikke udstyret med et TV-out-stik, så jeg kan ikke via dette stik se DVD på min TV-skærm. Findes der en anden måde at overføre signalet på? Hvis du har kendskab til en sådan måde, vil jeg være meget taknemlig, hvis du vil fortælle mig om den.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-12-02 18:07

Hej Sterndorf

Jeg har fundeten vga til TV-konverter.
Den koster 1200, men ser tilgengæld lækker ud

http://danbit.dk/produkter/1510.phtml

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-12-02 18:14

Øv min spacebar driller :)

fundeten = fundet en
tilgengæld = til gengæld

Håber du forstod alligevel

Jeg har fundet en mere. Den er snuppet fra edbpriser så den fåes nok ikke billigere:

http://edbpriser.dk/go.asp?Navn=14346&Pos=1&Kode=1554737895&Afd=Hardware&Kat=TV-Kort&Pris=734&WWW=http://www.bj-trading.dk/menu.asp!vare=Trust-T1600

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Sterndorff

Dato : 14-12-02 18:20

Mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-12-02 18:32

Det var så lidt

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-12-02 18:12

"Sterndorff" <Sterndorff.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:jrJK9.65859$HU.5131710@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en bærbar computer, en Toshiba Satellite 1700-500 med
> DVD-afspiller. Computeren er ikke udstyret med et TV-out-stik, så jeg
> kan ikke via dette stik se DVD på min TV-skærm. Findes der en anden måde
> at overføre signalet på? Hvis du har kendskab til en sådan måde, vil jeg
> være meget taknemlig, hvis du vil fortælle mig om den.

Det findes ingen anden måde at få billedet over på et almindeligt standard
TV end at der genereres et signal som dit TV er kompatibelt med, og i stand
til at vise (f.eks PAL eller NTSC standarden). PC'ens video signaler er på
flere måder forskellig fra det et almindeligt TV er skabt til at fremvise.
Man kan dog få fat i eksterne convertere der kan generere et signal dit TV
kan bruge.

TBC

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 14-12-02 19:05

"Sterndorff" <Sterndorff.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:jrJK9.65859$HU.5131710@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en bærbar computer, en Toshiba Satellite 1700-500 med
> DVD-afspiller. Computeren er ikke udstyret med et TV-out-stik, så jeg
> kan ikke via dette stik se DVD på min TV-skærm. Findes der en anden måde
> at overføre signalet på? Hvis du har kendskab til en sådan måde, vil jeg
> være meget taknemlig, hvis du vil fortælle mig om den.

Firmaet "Trust" laver en box der laver monitor signalet om til S-VHS ..
Koster lidt under 1000kr .. Mener det er www.SHG.dk der har dem ..

MVH
JRS

Godkendelse af svar
Fra : Sterndorff

Dato : 18-12-02 21:41

Tak for svaret JRS.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 19-12-02 01:14

Hej igen Sterndorff

Det er desuden denne "Thrust" jeg har linket længere oppe, der finder du den billigst

God fornøjelse

mvh srhansen