/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Låse Mercurymotor fast til båd
Fra : Sindbad
Vist : 1686 gange
50 point
Dato : 07-06-06 23:18

Jeg har en Mercury Sailpower 9.9 til min Polaris Drabant 26 sejlbåd. I forsikringspolicen står, at udenbordsmotorer skal være låst forsvarligt til båden med kæde, men jeg kan ikke med min bedste vilje finde nogen steder på motoren, hvortil en kæde kan fastgøres. Som en nødløsning har jeg indtil videre låst de to fastspændingsbolte sammen med en hængelås, men det er jo nok ikke helt godt nok.

Hvad gør I?

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 08-06-06 06:25

det er oxo den meste normale måde at låse en påhængsmotor fast på,
men hvis de forlanger at der er en kæde på så sæt hængelåsen gennem som kæde som du låser fast til et sted på båden
mvh Jakobsen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-06-06 07:36

Der kan købes et rør i stål,med slidser til spindlerne, som trækkes henover og så læses for enden med en hængelås. Den er særdeles svær, at låse over. En 9,9'er luder som en påhængsmotor, så der må du kunne sætte en vire/kædelås omkring og til en befæstning til stativet, som motoren er monteret på.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 08-06-06 21:04

Køb en rørlås til spindlerne af typen der låses med hængelås.
Sæt en kæde i hængelåsen og rundt om pullpitten eller gennem pullerten.
Denne løsning er godkendt af forsikringsselskaberne.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : Sindbad

Dato : 12-06-06 23:52

Tak for svaret dabj - og i andre