/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD drev ses ikke som brændere
Fra : Headfarm
Vist : 436 gange
200 point
Dato : 07-06-06 22:51

Mine to DVD drev registreres ikke som brændere af kopiprogrammerne (Nero - Instant Copy - Clone CD).
Hvorfor?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-06-06 22:57

Og de er begge brændere?

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 07-06-06 23:05

Ja:

PIONEER DVD RW DVR-107D

TSSTcorp CD/DVDW SH-W162C

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-06-06 23:06

Og har de aldrig optrådt i listen over tilgængelige brændere eller er det noget der pludselig er sket.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-06-06 23:12

Prøv for sjov skyld at geninstallere driverne til drevene og genstart så pcen for at se om det hjælper.
For jeg tror da ikke det er programmerne der er problemet da det gælder hele 3 programmer.
Hele 3 ting, det går da virkeligt ikke

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 07-06-06 23:14

Det har altid været galt. Da jeg købte den (PC´en) rodede jeg med den brænder der var monteret. Til sidst opgav jeg og købte en ny (brænder). Jeg gad ikke rode så meget for de ca. 400 kr. Men det er også galt med den nye.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 07-06-06 23:16

Jeg har selvfølgelig prøvet at geninstallere driverne - også nogle opdaterede fra producenternes hjemmesider. Men der er ingen fejlmeldinger overhovedet.

Eneste problem er, at drevene ikke er en mulighed som destination ved brænding.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-06-06 23:17

Jamen kan de overhovedet bruges til at læse fra, altså på cder olign.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-06-06 23:18

Særdeles mystisk. Hmm.

Figurerer de som et drev med sit eget drev bogstav.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 07-06-06 23:25

Fungererr fuldstændigt normalt.
Programmer som "CheckIt Diagnostics", "EVEREST" og "PC Wizard 2005" ser dem også uden problemer.

Registry Mechanic (Full købt version) finder heller ingen problemer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-06-06 23:31

Ja så kan det da næsten ikke være andet en dine programmer der har problemer. Prøv måske at afinstallere et af dem - Genstart pcen - og geninstaller programmet for at se om det virker.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-06-06 23:34

En skør tanke. Alle brændere understøttes ikke af alle programmer, men om dine brændere så gør ved jeg ikke.
Jeg havde engang en Yamaha brænder i tidernes morgen (da de kostede en hel jetjager) og den fungerede ikke i Nero da den endnu ikke var understøttet.
Tja hvad ved jeg.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 07-06-06 23:36

Det tror jeg ikke rigtigt på.
Jeg havde først problemet med Pinnacle Studio 9. Derefter installerede jeg kopiprogrammerne for at prøve om de kunne. Det er derfor jeg har 3 kopiprogrammer.

Jeg tror, at jeg skal have fat i registreringsdatabasen, men den er jeg ikke stærk i.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-06-06 23:45

Tja måske. Prøv så allerførst at afinstallere alle 3 programmer og gå så ind i regedit og søg på de forskellige navne på programmerne. fx Nero Ahead osv osv. Da sletter du bare alle de nøgleværdier der bliver fundet da de jo kun har noget med de 3 programmer at gøre.
Allerførst tager du lige en backup af databasen for hvis det går galt er det godt at kunne vende tilbage.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-06-06 23:55

Altså du Exporterer en kopi af din Registreringsdatabase før du begynder med noget.
Derefter kan du prøve som før nævnt.
Der ligger noget både i
Hkey_Current_User - Software - Programmets navn
Hkey_Local_Machine - Software - Programmets navn

Hvis noget går galt kan du Importere din kopi over igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-06-06 23:59

Jeg smutter ind i drømmeland da der er en ny arbejdsdag i morgen der truer.

Held og lykke med dine forsøg. Jeg kigger lige ind i morgen

Godnat.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 08-06-06 00:06

Jeg har åbenbart et andet problem.
Kan ikke køre regedit.
Får fejlmeddelelsen: "Windows kan ikke finde ´regedit´. Prøv..."

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-06-06 06:52

Halløjsa
Hvis ikke du kan køre regedit er det ret skidt. Du bliver nød til at afinstallere samtlige brænderprogrammer. Genstart maskinen, derefter kører du et regisrtry cleaner program. Prøv så om du kan køre regedit. Hvis ikke dette lykkes så er du nok nød til at køre en Windows repair, så alle systemfiler bliver geninstalleret.
Iøvrigt kan det ofte give problemer med for mange brænderprogrammer installeret samtidig, så installer kun de absolut nødvendige. Jeg bruger f.eks. Nero og ClonCD/DVD sammen uden problemer. Køber iøvrigt altid LiteOn brændere, da jeg kun har gode arfaringer med dem.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-06-06 21:38

Jerps det er et problem hvis du ikke kan komme i forbindelse med regedit. Det tyder mest af alt på en defekt i styresystemet. Følg blot Brassovitski råd.