/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
PDF creator (eller noget...)
Fra : romedy
Vist : 447 gange
80 point
Dato : 07-06-06 19:30

Hejsan

Jeg står her, og skal lave en bog/hæfte, og kunne godt tænke mig, at det blev sat fint op osv. Og derefter kunne jeg godt tænke mig at gemme det i PDF-formatet, da det er min opfattelse, er det de fleste mennesker kender.

Men jeg har problemer med at finde sådan et program. Jeg har prøvet Adobe PageMaker, men det virkede besværligt og primitivt, så jeg tænkte, om I andre havde nogle foreslag?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : iah

Dato : 07-06-06 19:44

Der er en mulighed med dette program:

http://www.pdf995.com/

iah

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-06-06 20:01

OpenOffice:
http://da.openoffice.org/

Den kan læse word dokumenter (og en del andre formater) og kan eksportere til pdf.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 07-06-06 20:13

Først skal du jo vælge et sideombrydningsprogram du synes er rart at arbejde med. Afhængigt af hvad det er for bog/hæfte du skal lave kan du vælge lige fra Word, - Publisher, - Pagemaker, - Indesign.....m.fl.
Ud over dette skal du have installeret et program som kan danne dine PDF-filer.
Det kan bl.a. være Adobe Acrobat-prof, - eller du kan vælge et rigtig godt og billigere alternativ PDF-factory Pro, - eller Cute PDF, - som er gratis og ligger på en CD du får ved at købe Komputer for alle nr. 9.
Når du så har lavet dine sider i et af ovenstående sideombrydningsprogrammer, - kan du så ved at bruge PDF-factory Pro, - blot vælge udskriv.
Du udskriver så til printerdriveren fra PDF-factory Pro, - og dine sider ligger nu som PDF filer.
Det kan virke lidt forvirrende når det læses her, - men fungerer ganske nemt.
Jeg bruger selv dagligt at lave PDF-filer af blade og hæfter jeg får indleveret til print og tryk, - fra flere forskellige sideombrydningsprogrammer.
Ammitz

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-06-06 22:26

http://www.cutepdf.com/download.htm

Cute PDF Writer. Gratis og uhyre let at anvende.
Du vælger bare udskriv og vælger derefter Cute pdf ikonet og gemmer derefter den genererede pdf fil.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-06-06 18:11

der er jo også PRIMOPDF, min personlige favorit
http://www.primopdf.com/
s'fø'li også ganske gratis