/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Montering af klokkestreng
Fra : karenD
Vist : 6799 gange
100 point
Dato : 07-06-06 15:05

Hej
Jeg har brug for vejledning til, hvordan jeg monterer en klokkestreng. Jeg har fundet noget alm. hvidt stof, der skal sys bagpå, spørgsmålet er bare hvordan?
Venlig hilsen Karen

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 07-06-06 15:21

i dette link (på norsk) er der en vejledning

http://www.nybaktmamma.com/plassen/archive/index.php/t-59740.html

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-06-06 16:48

Hvis det er et "almindeliget" monteringsbeslag på klokke del og underdel.

Så er der bare en pind der skal igennem dertil lavet løbegang - ala det man laver til at trælle en elastik igennem på tøj.

Normalt er det bare at lave en fold og lave syningen 2 cm fra ombukket.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : aliceohlers

Dato : 07-06-06 18:54

Hej Karen
Du skal først stryge fliseline på og derefter sy stoffet på, og husk der skal være en løbegang til ophænget.
Hilsen Alice

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-06 19:28

I linket står, at man ikke nødvendigvis behøver at styge fliseline på, da det nederste beslag trækker stoffet ned, så det bliver glat??

Kommentar
Fra : eln

Dato : 08-06-06 22:03

som alice skriver, resultatet bliver meget bedre med fliseline ,kanterne i siderne bliver heller ikke så tydelige ,når den færdige klokkestreng presses med et fugtigt stykke stof.

mvh.eln

Godkendelse af svar
Fra : karenD

Dato : 10-06-06 08:56

Tak for svaret Nordsted1. Så blev jeg meget klogere, og Svigermor bliver gladere. Det er nemlig et broderi hun har fundet i sin afdøde onkels sykasse, så det er vel egentlig en slags arvegods.
Venlig hilsen Karen Dalgaard

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-06 10:38

Selv tak, dejligt at få sådan et stort arbejde færdigt, langt om længe, til glæde for mange