/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Byggematerialer - Sverige?
Fra : berpox
Vist : 1315 gange
100 point
Dato : 07-06-06 13:42

Hej.

Jeg står for at skulle ombygge min terrasse 125%

Og så melder spørgsmålet sig: Kan det betale sig at køre til sverige for at hente materialer?
Det drejer sig om trykimp. tømmer 100x100, trykimp. høvl. brædder 25x100, fundablokke, skruer, nedløbsrør, tagrender m. tilbehør, trapezplader ell. alternativt "fastlock" eller lign.
Det drejer sig om materialer til ca. 45kvm. grundplan.

Nogen der har erfaringer med byggemarkeder i Sverige? Prisniveauet sammenlignet med f.eks. Bauhaus?
- hvis ja - hvilke i nærheden af Øresundsbron / Malmö ?

Selvfølgelig skal besparelserne være så store, at broen tur/retur er betalt inkl. trailer

mvh berpox

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 07-06-06 16:45

Du kan da prøve at tage kontakt til Bauhaus i Sverige - der ligger flere forretninger langs motorvej E6 mod Helsingborg, og ikke langt fra Øresundsbron.

www.bauhaus.se

Tidligere har der været meget tale om at priserne på byggematerialer var væsentlig lavere, men jeg ved ikke om dette stadig er gældende.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-06-06 17:38

markedet er lisså ugennemsigtigt der som her. På visse områder er Bauhaus, Sverige en del billigere end den danske. På andre tværtom. Noget andet var, hvis du ville have rå bjælker, planker og brædder. Der er de svenske savværker for tiden til at lave en handel med!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-06-06 18:01

Ved større mængder kan Tyskland være interessant, omend transporten er værre.

Fa. Jens Petersen
Padborg

74 67 32 19 Klaus Harttung

De skulle angiveligt være en del af Bygma, der igen har afdelinger i Tyskland.

Har ikke selv handlet der, men en "nærig" kammerat har!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-06 18:50

Tag turen til Polen og køb i et Castorama byggemarked.
Billigere kan du ikke handle.