/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min PC er gået ned - Hal.dll
Fra : HenrikBo
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 07-06-06 12:51

Min PC XP Pro (NTFS) - gik ned igår, mangler Hal.dll. Ved I hvad man gør ved det. Jeg har prøvet følgende.

Har bootet op på XP pro CD og trykket på repair. Her Kommer kun en C: promt, men den vil ikke lave en dir, så jeg kan ikke komme længere der.

Jeg har også prøvet at tage hardisken ud og sætte den i en extern driver boks for at komme i kontakt med den - men den vil ikke finde den, siger der er en felj på disken.

Jeg har nogle billeder jeg gerne vil have ud af disken.

Håber nogen kan komme med en god løsning.

Hilsen

Henrik

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-06-06 13:01
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-06-06 13:02
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 07-06-06 13:16

Prøv at kigge her,den ser sådan ud
Hal.dll 127.872 5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920) Microsoft Corporation Hardware Abstraction Layer DLL

http://www.dynamiclink.nl/frames/dll.htm

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 07-06-06 14:09

følger lige med - jeg oplever den manglende hal.dll flere og flere steder og endnu ingen løsning hos de fleste - for eks ved en fuld restore optræder den lige med et og ingen af de oplysninger jeg har kunnet finde frem til har hjulpet

det jeg oplever mest er at man på ingen måde kan komme ind i windows - at man på ingen måde kan kopiere eller geninsætte hal.dll - at hverken fejlsikret tilstand eller noget andet kan lade sig gøre og at bios ikke reagerer på noget som helst men blot går tilbage hvor den har sat sig fast.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 07-06-06 14:17

Takker forløbig, skal lige hjem og bokse med de mange gode forslag jeg har fået

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-06 14:47

ups - jeg kom til at skrive fuld restore - det er ved restore/genindlæsning uden at slette dokumenter jeg har oplevet det så mange steder. Alle steder har brugeren fået meddelelsen indlæs eller kopier hal.dll igen - og det er lige det der irriterer at de netop ikke kan

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 13-06-06 08:12

Tak for svaret miritdk. Måtte indstallere XP igen, heldivis var næsten alle mine data på D disken.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-06 09:19

heldige kartoffel at du havde det liggende så du kunne komme ind og få det hele til at køre Jeg har lige netop igår oplevet det igen hos en bekendt der måtte sende sin maskine til rep. og det er surt !