/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Jeg skal ha skrottet bilen..
Fra : AhHaIC
Vist : 843 gange
100 point
Dato : 07-06-06 11:41

Jeg skal ha skrottet bilen.. Hvordan gør jeg lige med forsikringen og pladerne og hvad får man i skrotpræmie?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-06-06 11:44

1400 kroner SVJH i skrotpræmie. (nogen giver vist lidt mere) Tjek hos skrothandleren.

Du kører dytten til skrothandleren, afleverer pladerne og registreringsattesten, udfylder nogle papirer, og væk er bilen.

/berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-06-06 11:46
Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 07-06-06 12:37

Forløbig tak berpox... linket virker af en eller anden grund ikke, kender du en anden side hvor jeg kan læse mere om det?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-06 14:01

Velbekomme. Link'et virker skam fint (lige afprøvet).

Men her kommer indholdet så direkte kopieret:

Citat
Skrotpræmie for bil

Når man skal have en bil skrottet, koster det normalt mellem 250 kr. og 750 kr. hos en ophugger. Til gengæld får man 1.750 kr. i skrotpræmie, når bilen afleveres til en registreret ophugningsvirksomhed. Der er altså mindst 1.000 kr. skattefrit at tjene. Satserne gælder fra den 1. juli 2002.

Betingelser
Ordningen gælder for personbiler (op til ni personer) og små varebiler (under 3.500 kg). Bilen skal være ansvarsforsikret, og den skal afmeldes Centralregisteret for Motorkøretøjer.

Man kan kun få skrotpræmie såfremt bilen aflevere hos en af de miljøgodkendte og registrerede ophuggere.

Sådan bliver skrotpræmien udbetalt
Man afleverer sin bil til en ophugger, der udsteder en skrotningsattest. Skrotningsattesten indsendes til Miljøordning for biler, der udbetaler skrotpræmien.

Miljøbidrag
Skrotpræmien bliver dækket ved, at alle bilejere betaler et årligt miljøbidrag på 60 kr. (2006). Forsikringsselskaberne opkræver miljøbidraget sammen med præmien på ansvarsforsikringen.

Flere oplysninger
Du kan få flere oplysninger om skrotpræmier hos "Miljøordning for Biler" (http://myndigheder.danmark.dk/myndighed.asp?page=orgenh&objno=2120474) , hvor du bl.a. kan se en oversigt over miljøgodkendte ophuggere.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-06-06 14:03

Nå - links virker åbenbart ikke når man citerer...

http://myndigheder.danmark.dk/myndighed.asp?page=orgenh&objno=2120474

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-06-06 14:03
Godkendelse af svar
Fra : AhHaIC

Dato : 07-06-06 14:06

Jamen 1000 tak for hjælpen.. Har lige ryttet op i bilen og pillet anlæget ud.. Vil køre ned og få den skrottet og købe mig en cykel for de penge jeg får - Ha go dag

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-06-06 14:19

Velbekomme - og velkommen til en ny landevejsrytter

Kommentar
Fra : jonsson3400

Dato : 07-06-08 17:54

Der er en hjemmeside der hedder skrotdinbil.dk de giver helt op til 2500kr. hvis man aflevere den i Hillerød og hvis de skal hente den koster det kun 500kr. overalt på sjælland